Jumaat, 8 Mei 2009

HARI INI DALAM SEJARAH



Pergghhhhh!!.... jangan tak cayo gua skarang dah termasuk dalam golongan blogger...niat nak buek blog ni memang dah lamo tapi maso yg takdo..sebok memanjang...tapi dengan bantuan seorang member yang berlagak pakar blog.. Sdr Ambo yang gua import khas dari mjlah Mastika mako akhirnya terpancul la PENANGGAH blogspot ni dipasaran dengan cemerlang..terbilang dan hilang... camno pun kiro ok laa blog ni kalau nak dibandingkan dengan batu blok..hehee

Majlis pelancaran blog ni gua buat kat Palong 1... kira ramai gak la yang datang (tupun sobab ado makan free). Gua bukan nak cakap bosar la.. tapi menurut pakar blog Sdr Ambo yg gua lantik menjadi pakar audit.. bagi mengira bilangan pengunjung yang lalu lalang kat depan kemah... bagitau kat gua dianggarkan kira-kira 50,227 orang peminat berpusu-pusu membanjiri kawasan perasmian. Kemah 20X50 gua abis ranap kena serbu...nasik ayam lapan pinggan..air sirap duo tong..berpuluh-puluh ketul karipap tak tau hilang kemano..pendek kato keadaan memang betul-betul meriah ler.. Tapi yang yang paling sodih skali Presiden Sudan yang gua jemput khas untuk merasmikan majlis turut hilang dalam runtuhan kemah 20X50 yang gua sewa dari Amat Pomen.

Untuk mengelakkan keadaan menjadi tidak terkawal.. mako terpakso la gua suruh jugak pakar audit Si Ambo membaco teks ucapan Presiden Sudan walaupun ditulis dalam bahaso Tagalog...berpeluh-peluh Si Ambo kat atas pentas...bayangkan laa jejaka kacak bergaya yang di lahirkan di Kelantan ni cakap bahaso Tagalog mau tak terkehel lidah...

Abih jer majlis gua di serbu pulak dengan ribuan panggilan blogger seluruh dunia..bukan per diorang tertanyo-tanyo apo ke bondo nyer PENANGGAH tu.. Diorang bukak kamus dewan Kenya tak do perkatan PENANGGAH.. kamus dewan Sri Langka pun tak do.. begitu gak kamus dewan Sweden... Ghana.. Bolivia.. Panama... Turki pun samo tak do.. Lagi satu diorang tanyo apsal PENANGGAH kenapo tak pakai namo tapir ko..kutil pun ngam gak..cipan..qpxzkp blogspot pun cantik (bebelit tulang rahang nak menyebutnyer..).

Kalau nak tau PENANGGAH tu adolah istilah orang Negori Sembilan..orang Melako pun raso-raso pakai istilah ni gak.. kalau kenduri kawin bondo ni mesti ado punyo laa.. biaso tompek ni untuk port budak-budak belio berkumpul sambil bancuh air..hidang lauk ngan nasik untuk jemputan.. basuh cawan pun kt sini gak..pendek kato budak belio la kontrol tompek ni..lg satu bukan apo tuan rumah dah siapkan rokok untuk budak-budak belio yang buek kojo... tu di panggil rokok penanggah..budak tak belio pun samo menumpang ler..dah rokok free.. Raso-raso kau orang tentu paham bondo ni..hanyo mungkin istilah yo yang lain..kalau tak paham pandai-pandai laa carik kat kamus dewan planet Marikh...


3 ulasan:

  1. CHEH! CHEH! CHEH!... sekalilagi CHEHH!.. lagi sekalilah CHEHHHH.... Ahhh lagi sekalilagi la CHEHH!... Tak chukop lagi tu... lagi sekali CEHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH ko budak GomonCHEH!

    Hamba dah berbulan buek Blog tapi tuan hamba yg release dulu yo... memang CHEH ko budak GomonCHEH!

    Camno blog hamba nak siap, asyik kerja kerja kerja... slagi tak tutup mata bak kata labu dalam filim Labu Labi.

    Blog hamba tu tak shiap-shiap bikos nak terlalu perfect... ala macam brader hamba MPasir tu yg bikin filim Aduh Salehoi...

    Chehh...malam tadi rugi la tuan hamba tak ke Istana Buaya menonton show grup Tulang Anjing Hitam.

    Memang tarangkat tengok life orkestra simpulni.. awek-awek pun meriah jugak.

    Bersimpul juga mata dua angota Duda yang menjadi pengiring hamba. Cheh... pun macam pak aji jugak...kata sudin dlm 3 abdul.

    Ok la... dah pukoi 10.10 dinihari... Hamba nak balik...

    BalasPadam
  2. Gua ingat gua nak jadi orang pertama komen blog Profeser Ujang Al Tibet ni, rupa2nya ada mamat mana dah jadi penghuni pertama. Hampeh betul!!!
    ni buat gua mula nak mencarut ni.

    Koh Koh Koh ... Ujang dah jadi blogger... koh koh Koh

    Koh Koh Koh ... seluruh Malaysia akan ketawa dan berkata... Koh Koh Koh

    Koh Koh Koh ... Mamposss la heyyy... Koh Koh Koh

    Mamposss situ...

    BalasPadam
  3. untuk semua peminat Penanggah.. sebagai menghargai jaso kalian diatas sokongan yang tidak berbelah bagi.. pihak pengurusan blog sedia untuk menghadiahkan anda semuo sorang sekotak virus H1N1 dan bom atom sorang sekilo.. buek sarapan pagi.. masak lomak pun ngam gak..

    BalasPadam