Jumaat, 1 Oktober 2010

JUDI YANG MEMBANGANGKAN JIWA...


KEPALA BATAS – Seramai 40 penerima bantuan program basmi kemiskinan serta wang ihsan sebanyak RM100 daripada kerajaan negeri hari ini bertindak memulangkan semula wang itu kerana ragu-ragu program tersebut dibiayai menggunakan dana perjudian. Mereka yang terdiri daripada sekumpulan warga emas serta fakir miskin sekitar kawasan berkenaan memulangkan wang tersebut dalam satu majlis di Pusat Khidmat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Penaga di sini hari ini. - Utusan M'sia


Gua ingatkan dah habis dah kisah judi menjudi ni…yer ler setelah kisah judi bola halal Benson Tan yang begitu hangat sewaktu piala dunia lepas sampai gua pun turut terjebak dalam aktiviti judi teka kacang halal nampaknyer kini dah sunyi sepi hilang tanpa berita.. tiba-tiba meletop plak kisah pakcik Gong Eng guna duit judi lumba kuda untuk bagi orang miskin tegar seperti gua ni haa..

Gua pun tak paham dengan perangai orang poltik.. apa punyer sengal daa.. bising-bising pasal duit judi.. mungkin yang bising-bising tu pun nak gak duit tu kut.. tapi segan nak mintak.. yang gua kelakar tengok pakcik-pakcik yang tak tau apa-apa tergamak pulangkan duit yang diorang dapat.. kesian plak gua tengok diorang kena main-mainkan dek orang politik separuh masak.. mungkin pakcik-pakcik tu tak tau apa pun.. hanya orang politik yang sebok bising-bising.. itu pun tak tau dah berapa banyak plak yang diorang dah rembat sebelum ni.. itu la orang politik bila bab judi tau plak bising duit haram tapi bila bab rasuah nak dapat projek tau plak seyap..

Apa la yang diorang dok susah-susah.. kalau tak nak duit tu korang bagi jer kat gua ni haa.. tau ler gua nak buat camno.. orang miskin papa kedana macam gua ni tak pedulik dan takda masa nak tanya duit tu duit judi ker.. duit lombong bijih timah ker.. duit goreng pisang ker.. yang penting bila gua dapat duit tu bleh ler gua berjoli sakan belanja awek-awek gua atau paling tidak dapat gak bayar ansuran kereta skyline GTR34 gua.. kurang sikit beban..

Tapi bagi gua.. daripada orang politik pendek akal ni mengarut tak tentu pasal.. bergaduh sampai terkehel urat belikat pasal duit judi.. apsal diorang tak suruh jer kerajaan 1M'sia ni tutup semua pusat perjudian.. habis cerita.. tak payah nak bertekak sampai keluar anak tekak.. gua pun tak payah susah-susah pening kepala nak pikir nombor apa yang keluar minggu ni.. tapi gua pasti diorang ni takan tutup tempat judi tu.. sebab nanti tak pasal-pasal plak diorang pun tak dapat nak berjudi lagi.. baru ler melopong..


* Untuk permasaalahan duit judi ini cuba korang carik jawapan dari drmaza.com.. kepala pun tak pening.. otak pun tak bercelaru melayan kerenah orang politik sengap (sengal+benggap)..

2 ulasan:

  1. TOK GUA PUN DAPAT SERATUS RINGGIT DARI GONG ENG...RELAX JE SHOPPING..HAHAHHAHAHAHA..

    BalasPadam
  2. gua protes.. ini tidak adil.. gong eng penipu.. busuk punya kaki.. gua dia bagi 70 hinggit 80 sen jer.. tu pun tak tolak duti kastam lg tu.. dan lu plak camno bleh dapat sratuih hinggit.. gua pun miskin gak... miskin segar..

    BalasPadam