Rabu, 27 Oktober 2010

ANTARA KURITA.. FAM DAN RUSA


KUALA LUMPUR - Kontroversi penggantungan jurulatih Kelantan, B. Sathianathan, reda seketika apabila Jawatankuasa Rayuan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) 'berlembut hati' menangguhkan hukuman enam bulan yang dikenakan terhadap beliau, semalam.
Keputusan itu bermakna Sathianathan, yang sebelum ini terpaksa memberi arahan dari tempat duduk penonton melalui walkie-talkie pada perlawanan separuh akhir berdepan Kedah, boleh berada di bangku simpanan pemain pada perlawanan akhir Piala Malaysia.... - Utusan M'sia

Berita kematian mengejut Paul si sotong kurita serta keputusan FAM untuk menangguhkan hukuman penggantungan enam bulan Sathianathan nampaknyer masih gagal untuk menggentarkan semangat para penyokong tegar serta pemain pasukan N9 yang sedang berkobar-kobar untuk mengekalkan kejuaraan yang dimenanginya tahun lepas.. malah semangat juang mereka semakin jitu.. seiring dengan kenaikan harga getah dan sawit dipasaran dunia..

"Tak da hal laa FAM.. kalau korang nak tarik sepenuhnyer hukuman penggantungan tu pun kitorang tak kisah.. tak memberi sebarang kesan langsung kat pasukan pebret gua N9.." luah seorang penyokong tegar team Rusa yang lebih dikenali sebagai Rocky Din yang sempat ditemuramah oleh spy Penanggah ketika sedang mengutip getah sekerap di kebun beliau pagi tadi..


"Lagi pun awal-awal lagi gua dah jangka tentang keputusan flip flop korang ni.. baru dua tiga kerat penyokong Kijang buat demo kat depan pintu stadium.. korang semua dah ketar kepala lutut.. keputusan pun turut berubah.. tak po la FAM gua paham.. korang pun sebok.. mano nak jago bola lagi.. mano nak menoreh getah dan petik buah sawit lagi.. kena plak harga getah dan sawit tengah naik skarang ni...." jelas Abang Rocky lagi sambil menggaru kepala beliau yang separuh botak dengan pisau getah yang baru dibeli dari pasar malam Tampin petang semalam....


"Abih tu.. bro tak pegi ker stadium malam minggu ni.. kata penyokong tegar N9.. takan tak pegi.." tanya spy Penanggah kepada Rocky Din yang dilihat begitu bersemangat..


"Cukup la sekali tahun lepas gua pegi stadium.. gua rasa serik.. tak larat nak melayan perangai hamlau penyokong diorang tu.. ekau tengok la rambut gua ni haa!!... seelok-elok lebat macam rambut Brad Pit sekarang dah tinggal secoit.. ini semuo angkara penyokong Kijang la ni.. ado ko bungo api dibalingnyer kat atas kepalo gua ni haa.. hampeh betul.. habis rambut afro gua terbakar.. nasib baik tak botak...." luah Rocky Din tak puashati.. sambil mengunyah sekeping getah sekerap yang masih segar dengan penuh kegeraman diatas peristiwa ngeri tersebut....


"Tapi tak apo.. korang jangan risau.. minggu lepas gua sempat jumpa Paul si sotong kurita.. dan beberapo minit sebelum mati... dia sempat sms gua yang dia meramalkan yang pasukan N9 akan monang dengan penuh bergayo.. dan pasukan Kijang akan pulang sambil melayan selekoh di Merapoh dengan penuh kehampaan.." jelas Rocky Din lagi sebelum meninggalkan spy Penanggah bersendirian dicelah-celah pokok getah tua milik beliau..

3 ulasan:

  1. Abg Bachok nak beretap bola dgn lu..tp gua sokong lu..
    hahahhahahaa

    BalasPadam
  2. cantekkk.. final bola ni lu sokong ler gua.. nt final lawan gasing pangkah dan lumba lari dlam guni lu sokong ler abng bachok... hehehee..

    BalasPadam
  3. kalo lumba lari dlm guni pun aku tak skong dia sbb dia sudah gumuk!!nak lari pun mcm siput sedut ja..
    hahahhahhaa

    BalasPadam