Jumaat, 9 Oktober 2009

BULUH RUNCING.. ADO LAGI KAU..


KAJANG - Rakyat negara ini diharap tidak panik atau membuat sebarang andaian berhubung khabar angin kononnya satu kumpulan dari Indonesia yang menggelarkan diri mereka 'Benteng Demokrasi Rakyat' (Bendera) akan menyerang Malaysia dengan bersenjatakan buluh runcing ekoran beberapa isu berbangkit. - Kosmo


Sarjan Udin Misai dari balai polis Lukut melaporkan bahwa beliau dan beberapo orang penduduk kampung telah berjaya mematahkan satu serangan hendap awal pagi tadi di ladang babi Bukit Pelanduk oleh kumpulan Buluh Runcing yang turut dianggotai oleh beberapo pekerja ladang sawit yang dikatakan begitu kecewa terhadap pihak pengurusan ladang yang tidak membenarkan mereka memakai baju batik dan menari tarian pendet sewaktu memetik buah sawit di ladang tempat mereka bekerja..


Menurut maklumat awal.. kumpulan Buluh Runcing tersebut di laporkan akan melakukan serang hendap terhadap kilang sawit Achong sdn bhd. di Sepang.. namun dilaporkan telah menukar strategi di saat akhir untuk mengaburi pandangan sarjan Udin Misai.. lalu mereka tekad untuk menyerang beberapo kandang babi di sekitar Bukit Pelanduk kerana memandangkan harga babi sekarang agak tinggi dan mendapat permintaan yang hangat pasarang global..


Wagiman Marsono sebagai ketua kumpulan yang turut merangkap jurucakap kumpulan tersebut.. yang berjaya ditahan bersama 22 ahli kumpulan Buluh Runcing yang lain dalam operasi bersepadu antara pihak kastam.. Rela dan Udin MIsai bersamo penduduk kampung Jimah dan Labu Sendayan mengakui bahawa beliau begitu terpengaruh dengan laporan dari media Indon yang mengapi-apikan mereka untuk mengganyang rakyat 1M'sai yang kononnyer telah mencuri tarian pendet untuk kegunaan pengunjung kelab dangdut dan kudo kepang yang dilaporkan akan mengganti kereta proton saga sebagai kenderaan resmi negara ini..


Beliau turut mengakui telah mendapat bekalan buluh runcing dari pembekal buluh lomang di sekitar Sepang dan Lukut malah ada yang beliau import sendiri dari Madagaskar kerana buluh sana lebih keras dan boleh diubahsuai mengikut cita rasa masing-masing.. seperti boleh diubah suai menjadi kereta kebal atau lori sampah dan apo saja bentuk mengikut saiz buluh..


Wagiman Marsono turut berkesempatan menunjukkan demo bagaimana beliau mengubah sebatang buluh runcing yang agak bulat dan pendek.. dan dengan sekelip mato juga beliau berjaya menukar buluh tersebut menjadi seekor anak khinzir yang comel.. ini membuatkan sarjan Udin Misai dan angota kastam.. Rela dan penduduk kampung terperanjat dan terkejut tahap cipan lalu bertempiaran lari bagi mengelakkan terkena najis berat dari anak khinzir tersebut..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan