Isnin, 26 Oktober 2009

BERJAYA DAN BERGAYA JUGAK AKHIRNYER..


SETELAH bertungkulus-lumus selama 6 jam diatas padang dan tembok stadium untuk menewaskan musuh masing-masing.. akhirnyer team haiwan seperti Rusa.. Kijang.. Singa dan Penyu berjaya jugak akhirnyer melangkah ke pusingan separuh akhir dengan penuh bergaya dan angkuh setelah menewaskan lawan masing pada perlawan suku akhir piala M'sia hari Sabtu lepas yang diadakan secara serentak dipadang sekolah menengah Juasseh Kuala Pilah..


Kat sini gua nak ucapkan tahniah buat team Rusa yang turut berjaya mengalahkan team Kura-Kura dengan jaringan 14-0 dalam satu perlawanan yang dianggap mudah dan tidak begitu mencabar minda para penonton.. satu perlawanan yang awalnyer dijangka sengit.. namun tidak seperti diharapkan indah khabar dari rupa tidak seperti perlawanan sebelum ini antara Rusa dengan pasukan Brazil.. apabila setiap gerakan pasukan Kura-Kura iaitu wakil dari utara semenanjung yang nampaknyer tidak begitu serasi malah malah setiap gerakan mereka dapat dipatahkan dengan begitu mudah oleh pasukan Rusa.. malah terdapat pemain Rusa yang mengeluh dan berasa geram kerana tidak dapat mengeluarkan peluh sepanjang permainan tersebut.. walau pun pasukan dari utara tersebut bermain dengan 28 orang tidak termasuk menggunakan 6 orang penjaga gol.. iaitu satu teknik dan teknologi terbaru yang diimport dari Uttar Pradesh.. 


Namun perlawaanan antara pasukan Kijang dan pasukan Cipan diberitakan agak begitu ceria serta penuh humor.. dipenuhi dengan gelak ketawa sejak dari wisel permulaan hinggakah ke wisel penamat.. para penonton pun dikhabarkan begitu amat bembira dan terhibur dengan persembahan kedua-dua pasukan.. malah mereka juga memintaan agar diadakan satu lagi perlawanan ulang tayang kerana berasa tidak puas menonton perlawan yang penuh dengan kelucuan seperti filem Senario tersebut.. malah penonton hampir-hampir sahaja terhibur apabila John Dempong pemain pertahanan pasukan Tapir dilihat cuba menggeletek Alim Napi penjaga gol pasukan Kijang pada minit-minit akhir perlawanan.. namun usaha tersebut dapat dipatahkan oleh Usin Dolmat selaku pengadil perlawanan malam itu dengan memberi amaran dan surat tunjuk sebab kepada pemain pertahanan tersebut diatas kenakalan beliau..


Manakala dalam perlawanan antara pasukan Singa dan Tikus dilihat agak berat sebelah.. penuh dengan adegan siku-menyiku dan tembak menembak antara satu sama lain.. malah pengadil dan penjaga garisan pada malam tersebut dilihat hanya mampu mengadili perlawanan tersebut dari luar stadium kerana kuatir akan keselamatan basikal masing masing yang diletak tidak jauh dari pintu pagar stadium.. namun akhirnyer dengan persetujuan jemaah menteri dan ketua pengakap daerah mereka telah sebulat suara memberi kemenangan kepada pasukan Singa yang dikiraan mata 157 dibawah par.. apabila pasukan Tikus gagal melakuka hole in one pada lubang ke tujuh..


Satu lagi perlawanan yang tidak kurang sengitnya ialah perlawanan antara pasukan Penyu menentang pasukan Giant… sebuah pasukan yang diwakili oleh perkerja-pekerja pasaraya Giant Ulu Kelang.. pasukan yang dianggap sebagai pasukan pilihan namun nasib mereka sama seperti nasib pasukan Kura-Kura dari utara.. dapat dijinakkan dengan begitu mudah dan mesra sekali oleh si Penyu pada set ke dua.. walau pun mereka terpaksa bertarung selama tiga jam hinga ke perlawanan ruber set.. akhirnyer pasukan Giant terpaksa mengaku kalah dengan mengibarkan bendera putih disudut stadium apabila pasukan Penyu berjaya menyumbatkan gol pada minit-minit akhir pada masa tambahan ke lapan..


*  Perlawan pada separuh akhir antara Rusa dan Penyu manakala pasukan Kijang akan menentang Singa.. kito tengok la sapo yang kono lanyak.. 

2 ulasan:

  1. pasukan dugong dan badak xdak ka?
    heeee!

    BalasPadam
  2. pasukan dugong dan badak awal2 lg dah bungkus.. skarang diorang tengah belatih main gasing pangkah plak.. hahahaaa

    BalasPadam