Selasa, 6 Oktober 2009

BAGAN PINANG.. KECOH..KECOHH..!!


Begitulah suasana yang berlaku apabila pihak penguatkuasaan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) cuba menurunkan bahan kempen parti yang tidak bertanding di salah sebuah markas parti pembangkang di sini malam kelmarin. - Kosmo


Perghhh!!!!.. kecoh!!.. kecohh!!.. begitulah Bagan Pinang sejak dari hari penamaan calon sehinggalah ke hari penamaan penyokong.. tiada yang tidak kecoh melainkan kecoh semato-mato.. sehingga berlaku aksi gigit menggigit dan siku menyiku antara keduo-duo penyokong tegar parti yang bertanding.. yang dikhabarkan kebanyakan penyokong-penyokong tersebut telah di import khas dari beberapo buah kilang plastik dan kilang sawit yang berhampiran bagi menghuru-harakan keadaan..


Seorang penyokong sayap kanan parti Tapai Pulut.. Rizal Minggo dari kilang sawit Rompin memberitahu kat spy Penanggah bahawa kejadian tersebut berpunca dari provokasi melampau para penyokong parti Ulam Raja yang tidak berpuas hati terhadap ke engganan beberapo orang awek cun dari parti Tapai Pulut yang telah menolak ajakan mereka untuk menonton filem Momok The Movie di pekan PD petang semalam.. ini membuatkan beberapo orang pemuda macho dari gerakan pemuda parti tersebut tidak berpuas hati serta naik hangin lalu menunjukkan siku dan tumit kaki mereka kepada sekumpulan penyokong parti Tapai Pulut yang turut berada berhampiran.. 


Melihat aksi terlampau dan ganas tersebut maka pemuda parti Tapai Pulut pun turut membalas dengan menunjukkan panau dan kayap ular di badan mereka kepada penyokong Ulam Raja dan ini membuatkan seorang penyokong parti Ulam Raja tidak dapat menahan perasaan kerana mengaggap parti Tapai Pulut cuba menyindir beliau.. kerana beliau juga turut mempunyai kayap ular yang lebih mantap dan gah.. akibat kerana tidak dapat mengawal perasaan geram melihat situasi tersebut.. pemuda tersebut secara tiba-tiba naik hangin lalu terus menggigit tengkuk seorang peserta tanpa mengetahui bahawa peserta tersebut adalah Ajis Marican ketuo pemuda parti mereka sendiri.. ini membuatkan Ajis Marican menjerit sekuat hati lalu melompat ke dalam laut kerana terlalu sakit.. geli dan terperanjat diatas gigitan pemuda misteri tersebut..


Kerana terlalu malu.. maka Ajis Marican pun menuduh penyokong parti Tapai Pulut yang menggigit serta mencampakan beliau ke dalam laut dan mendakwa beliau hampir-hampir saja dibaham oleh sekumpulan ikan Jaws yang turut sama sebok berkempen di situ.. malah beliau juga turut mendakwa parti Tapai Pulut telah bertindak kasar dengan memancitkan tayar motor kapcai beliau dua hari lepas.. 


Kejadian gigit-menggigit tersebut turut memaksa penghulu mukim Mambau Hulu masuk campur.. dengan mengadakan acara joget lambak dan tarian sewang bagi menyejukkan hati para penyokong dan dengan itu ia dapat menghentikan aksi ganas keduo-duo penyokong parti yang bertanding.. malah Ajis Marican di lihat turut sama menari sewang dengan Abang Bachok ketua pemuda parti Tapai Pulut dengan begitu mesra sekali..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan