Khamis, 19 November 2020

DAH SAMPAI PULAU PERHENTIAN TAPI TAK RONDA.. MEMANG RUGI LAA..

Memang satu kerugian la.. Silap-silap boleh membawa kepada kemurungan sepanjang hayat kalau korang dah penat-penat datang ke Pulau Perhentian tapi tak meronda atau pusing-pusing kat pulau ni.. 

Dan disebabkan itulah kitorang mengambil satu ketetapan jangka pendek dengan meronda sekitar pulau ni sebelum berangkat pulang bagi mengelakkan dihantui rasa kecewa seumur hidup..

Ikutkan Pulau Perhentian ni taklah sebesar mana pun.. Tiga empat jam habis la korang merayau kat Pulau Perhentian Besar dan Pulau Perhentian Kecil ni.. Tapi dengan bot la.. Kalau jalan kaki tak tau laa... Mau tiga hari lapan malam kut baru sekesai.. Hahaa

Walaupun pulau ni tak besar tapi banyak tempat menarik serta aktiviti yang boleh kita buat kat sini seperti berborak dengan penyu dan ikan yu dan mana yang kaki selfie tu boleh la berselfie dengan ikan dan coral-coral yang cantik jelita di Teluk Keke.. 

Time ni la buat pertama kalinya gua bertentang mata one by one dengan ikan yu.. 

Teluk Keke ni korang jangan lupa.. Ni salah satu port wajib yang korang patut singgah.. Bagi gua tempat ni memang marbeles untuk korang bergambar.. 

Lata Air Berani pun tak kurang bestnya.. Kat sini ada punca mata air yang dingin.. Air tawar.. Jadi boleh la korang singgah untuk bersih-bersihkan badan.. 

Dan bagi yang dah lapar sangat tu.. korang jangan la segan-segan untuk menghala ke Kampung Nelayan sebab kat sini ada foodcourt.. Dan yang penting harga dia kira ok la.. Harga mampu milik..


Ok la cakap banyak pun tak guna.. Korang layan sendiri la video dari channel youtube gua ni.. JANK NS CHANNEL.. Kalau okey korang tekan le butang subscribe kat tepi tu dan kalau rasa tak best.. tekan like pun cukup la.. Hahaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan