Rabu, 3 November 2010

MPAJ.. TOLONG REPAIR MESIN TU YE..


"Hampeh punya mesin.. jahanam la plak.. gua dah la nak cepat.. ekau plak buat hal".. sambil tangan gua menekan-nekan punat yang ada kat mesin tu.. bila gua tekan nombor kereta skyline gua 789 yang kluar hanya 89.. yang nombor 7 dah gaib entah kemana.. sambil menyumpah dalam hati.. mata gua melilau memerhatikan sekeliling.. dan gua nampak kat sebelah hujung depan kedai mamak tu ada lagi satu..

"Mintak-mintak yang tu ok ler.." doa gua dalam hati.. sambil menuju kat mesin yang lagi satu kira-kira dalam jarak seratus meter...

"Cilakak walhampehi.. ini pun sama gak jahanam..." darah gua tetiba naik mendidih.. ini lagi hawau.. tekan-tekan entah apa yang kluar.. nasib baik tak masuk duit lagi.. kalau tak sia-sia jer duit 50 sen gua dapat kat MPAJ.. klau ikutkan hati gua yang paneh membara ni.. mau jer gua cabut mesin tiket parking tu dan baling kat bangunan MPAJ kat seberang jalan tu.. biar diorang tau..

"Menyusahkan orang jer.. takan diorang tak chek mesin ni ok ker tak.. ni datang stakat nak kutip duit.. cilakak!!.. klau nak menyaman tu bukan main laju jer.." bebel gua dalam hati.. takan gua nak merayau satu Pandah Indah ni mencarik mesin tiket parking.. gua dah la nak cepat...

Lalu gua pun blah menuju ke bangunan MPAJ kat seberang jalan.. meninggalkan kereta gua tanpa tiket parking.. "Ahhh..!! mapusss la.. saman pun saman laa.." bebel gua sambil berserah dalam hati..

Sampai kat kaunter.. gua pun ambik nombor.. orang pun tak ramai.. tak sampai seminit nombor gua pun muncul.. lalu gua pun terus tunjukkan resit saman parking gua kat kerani pompuan di kaunter tu..

"50 hinggit.." jelas pompuan tu setelah membelek nama gua kat dalam komputer.. lagi pun saman ni gua dapat dua tahun lepas.. sajer malas nak bayar.. tu yang jadi 50 hinggit tu.. dan puncanyer pun sebab mesin cilakak jahanam gak.. malas nak terpusing-pusing mencarik mesin tiket parking.. last-last bila balik kat kereta tau-tau terselit saman kat cermin depan.. mak oii cepat jer diorang buat keja..

"Nak bagi tau laa.. mesin kat depan restoran cina dan kedai mamak kat seberang jalan tu dah rosak laa.." kata gua kat kerani pompuan tu sambil menghulur duit 50 hinggit..

"Itu kena pegi kat tingkat tujuh.. sini hanya tempat buat pembayaran jer.." jelas pompuan tu sambil mengambil duit gua dengan wajah selamba..

"Yer ker.. tak larat la.. nanti kalau lama-lama tak pasal-pasal kereta saya kena saman lagi.. tadi tu pun saya main tinggal jer.." balas gua kat kerani tu sambil mengambil resit pembayaran dan blah meninggalkan Menara MPAJ dengan hangin satu badan.. HAMPEHH BETULL!!! sia-sia jer duit gua terbang 50 hinggit hari tu..

3 ulasan:

  1. KENAPE TAK PENAMPOR JA ADIK KAUNTER TU..
    HAHAHHAHHA

    BalasPadam
  2. tak der ler sampai nak menampor.. stakat kenyit mata tu ada ler.. lagi pun akak kaunter tu bleh tahan gak sasa.. camno pun sbelum blah sempat gak gua lepaskan angin sedas dua.. haaa padan dengn muka diorang...

    BalasPadam
  3. hahahahha..
    bengong mu ni..
    haaaa..kan dah trkeluar bhasa kelate..
    aku rasa lepas ja hang blah dari situ..koma abis semuanya..hahahha

    BalasPadam