Isnin, 15 November 2010

JOM KITA GODA MENGGODA..


MENGGODA amat baik untuk kesihatan, Bagaimana plak tu? Menurut penelitian membuktikan individu yang suka manggoda memiliki jumlah sel darah putih yang tinggi sehingga mampu meningkatkan kekebalan tubuh dan kesihatan. Kajian juga mendapati menggoda seseorang merupakan cara efektif untuk menjana tenaga positif dalam diri..

Itulah sebagian dari artikel yang gua terbaca ketika sedang membelek-belek sebuah majalah tempatan petang semalam.. aii betul ker ni… ahh!! mungkin orang yang buat kajian tu sajer jer nak propa kut.. tapi apa salahnya kalau nak cuba yer tak?.. lagi pun hari ni kat kampung gua ada pasar malam.. memang cantek laa.. dah tentu ramai awek-awek kat situ.. dan tanpa berlengah gua pun terus bergegas untuk mempraktikkan apa yang gua baca tu..

Kebetulan sebaik saja gua melangkah kluar kat pintu pagar.. gua tengok ada sorang awek sedang lalu.. kira cun gak la macam si Kathy awek gua nombor 5.. mungkin dia pun nak pegi ke pasar malam kut.. dan tanpa membuang masa gua pun terus ler melambai-lambaikan tangan sambil mengenyitkan mata untuk menggoda awek tu.. setelah hampir setengah jam melambai dan mengenyit mata.. sehingga mata gua pun dan hampir krem.. dan gua tengok awek tu masih buat tak tau jer.. dan terus blah meninggalkan gua terkebil-kebil kat pintu pagar..

Melihat tiada respon positif dari awek tersebut.. membuatkan sel darah hijau gua mengalir laju.. tenaga negatif dalam diri gua naik mendadak.. lalu dengan pantas gua terus mencapai sebuah tong sampah yang berada ditepi pintu pagar… lalu melibaskan tong sampah tersebut ke sebuah lori pickup yang sedang lalu sebagai tanda protes.. nampak sangat artikel yang gua baca dalam majalah tu menipu..

Namun begitu gua masih tak puas hati dan terus menuju ke pasar malam kat hujung kampung.. sampai jer gua tengok orang kampung dan awek-awek dah ramai kat situ.. sedang mata gua asyik melilau memerhatikan awek-awek yang sedang membeli-belah kat pasar malam tu.. tetiba terasa bahu gua di tepuk dari belakang..

“Haii... abang macho.. awak ni handsome ler.. bleh kita berkenalan..” tetiba satu suara awek terpacul dari arah belakang.. dan tanpa berlengah gua terus berpaling..

“Ehh! awak ni Paris Hilton kan.. artis terkenal tu..” balas gua hampir terperanjat sambil menahan macho bila melihat sorang selebriti hollywood tetiba menegur gua.. dan gua tengok awek selebriti tu tersenyum malu-malu..

“Errr!! camno awak bleh tegur saya ni.. awak kenal saya ke?”.. tanya gua lagi untuk kepastian.. mana ler tau kut salah orang plak ker..

“Alaaa sapo yang tak kenal spy Penanggah.. dah la handsome.. kayo plak tu..” buat balas si Paris Hilton memuji.. dan tetiba gua plak jadi malu-malu kucing.. terasa tenaga negatif gua tadi bertukar menjadi positif gred A++ dan sel darah hijau pun kembali normal.. manakala saraf tunjang gua tetiba bertukar menjadi lebih efektif seperti dah pekena kopi tongkat ali 8 gelas...

Setelah berbual mesra beberapa minit dan saling menggoda antara satu sama lain… tiba-tiba Paris Hilton memegang dan menarik tangan gua.. dengan mesra beliau terus memimpin tangan gua menuju ke sebuah gerai menjual aksesori wanita yang tidak berapa jauh dari tempat kami berbual.. seperti bulan jatuh ke riba gua pun terus mengekori beliau.. dan tetiba jer badan gua ni terasa segar dan penyakit sengal tulang belikat gua pun terus sembuh secara drastik.. akhirnyer gua akur.. betul ler kata orang yang kajian tu…

2 ulasan:

  1. yaka?
    kalo camtu aku nak pi goda bratt pit la..
    heee

    BalasPadam
  2. apsal tak goda abng bachok jer.. murah dan slamat hahaha.. tp skali bang bachok goda pasha sanda bawak naik jetski keliling kampung mau lu menjerit.. x pasal2 lu nyer sel darah kelabu naik mendadak..hehehe

    BalasPadam