Jumaat, 5 November 2010

SAJER MELAYAN BOSAN..


Bosan ler plak malam ni.. gua pun tak tau apa yang nak ditulis.. mata gua pun merayau tanpa arah... kejap pandang ke kiri.. kejap ke kanan.. kejap ke atas.. kejap ke bawah.. sambil memerhati tanpa tujuan tu.. kepala otak gua berputar-putar.. memikirkan apa aktiviti yang gua nak buat besok ni.. nak kata pegi beraya menyambut depavali.. rumah saper plak yang gua nak tuju.. takkan nak beraya kat rumah pakcik Karim jiran gua.. silap-silap mau kena hambat dengan tong gas..
dah la gua dengan dia tu jarang bertegur sapa..

Lagi pun kalau lepak rumah sambil layan tv pun boring gak.. dah tentu semua tv pasang cerita tamil.. baik rtm mahupun tv3.. kalau layan dari pagi sampai malam..
silap-silap mahu gua fasih cakap tamil..

Lagi pun cuti-cuti ni.. duduk KL gua pun tak tau nak buat aper.. semua awek gua awal-awal lagi dah blah balik kampung..
si Sarah awek gua yang nombor enam.. minggu lepas lagi dah start cuti balik Kluang.. Siti Kurus awek gua nombor empat.. pagi tadi dah naik bas balik Kelantan.. bercuti mengalahkan orang nak menyambut raya.. tak per korang bercuti ler.. sampai raya haji pun lagi bagus.. gua pun tak serabut nak melayan korang..

Ahh!! dari gua pening kepala memikirkan apa yang nak dibuat esok pagi.. baik gua masuk tidor.. mata pun dah naik mengantuk.. boring-boring besok.. kemas apa yang patut.. bawak ler baju dua tiga helai terus blah.. balik kampung lagi bagus.. aman sikit.. lagi pun Ayu Montel awek gua nombor tujuh pun ada kat kampung... tu yang tak sabau nak berdesupp menyelinap nak balik kampung tu.. hehehe..

4 ulasan:

  1. Amboi..lu bajet hensem ramai awek noh...
    hahhahahaha..tidur la wahai sahabat mayaku...
    esok jgn lupa mkan matuku..
    wangge..wangge..

    BalasPadam
  2. Thanks already visited my blog..
    so happy to blog walking here..
    sering" bermain ke blog ku ya.. :)
    have nice day..
    good luck..

    BalasPadam
  3. gua ajak lu jeming kt bangi lu jual mahal. gua sama rambut busar itu hari sudah jeming dua orang...siap rekording lagi. tak le sebagos wali band, tapi baik sikit dari peterpone.
    dapat le release tenson... kalu brani ajak le budak selekoh tu skali...

    BalasPadam
  4. mira.. tu baru awek tempatan jer tu.. blum masuk awek angkasa lepas lg tu.. ikut2 mau gak cecah 2 ribu orang.. hehehe (dalam nada riak lagi angkuh)..

    echa.. trimaksih kerna sudi menjengah blog yg entah apa2 ni..

    teh coke.. smenjak gua join metallica ni gua dah tak jaming kat studio tempatan.. sound hancus.. tapi klau kena dngan bayarannyer nt bleh ler kita layan selagu dua.. dengar budak slekoh pun dah join group keroncong ghazal tunggu jer album terbaru diorang 'Menyelam di Belukar Rindu' terbitan Abng Ali Lantun...

    BalasPadam