Jumaat, 28 September 2012

GUA PUN ADA GAK JET PERIBADI..


PETALING JAYA: Gambar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama beberapa pemimpin Pakatan Rakyat dalam sebuah jet peribadi menjadi satu isu yang kini diperkatakan di internet. Ketika beberapa blogger dan pemimpin Barisan Nasional mengkritik ‘gaya pengembaraan’ mereka, Anwar dan rakan-rakannya menegaskan bahawa tindakan menaiki jet peribadi itu bagi memudahkan perjalanan mereka ke Sarawak dan Sabah.

Gambar tersebut pada mulanya dimuat naik di laman Twitter, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tian Chua pada 15 September lalu dan di turut dimuat naik di beberapa laman blog.… - MStar


Kalau satakat naik jet peribadi cabuk.. skru pun dah tercabut sana sini.. lampu brek pun takda.. tak payah ler korang nak memekak.. gua pun tak heran.... lain la kalau diorang tu naik roket peribadi pergi ke bulan atau ke planet Marikh balik hari.. haa itu memang gua ler gua heran dan jeles tahap gaban.... lagi pun yang korang  bising-bising tu sebab Pakcik Nuar tu tak ajak korang.. cuba kalau diajaknyer korang semua tumpang semangkuk naik jet tu pusing-pusing keliling kampung.. dah tu tentu korang semua sonyap....

Yang kompiusnyer bila gua tengok perangai korang yang pelik-pelik ni... apa taknyer.. stakat tengok jet peribadi Pakcik Nuar yang entah apo-apo tu korang dah menggelupor macam ayam kena sembelih.. rasanyer kalau ler korang tengok jet peribadi lampu bulat gua yang gua sorok kat belakang rumah gua tu.. rasanyer mau korang menggelupur separuh koma lima enam hari..

Kalau korang nak tau.. gua ni bukan setakat jet peribadi jer.. keretapi peribadi.. sampan peribadi.. beca peribadi.. kereta kebal peribadi.. lari sampah peribadi.. kapal korek peribadi.. besikal peribadi.. rakit peribadi malah kapal solam peribadi pun gua ada gak tau tak.. cuma gua malas nak cerita jer.. ini pun baru gua cerita sikit jer.. korang semua dah kagum sampai terbeliak bijik mato..

Okey kejap yer.. tetiba plak talipon gua ni berbunyi... ni mesti si Kathy awek gua yang nombor empat tu talipon nak ajak dating tengok wayang kat Alamanda..

"Hello... haa yer saya... err!!.. boleh gua tau sapo yang handal sangat bercakap kat sana tu.. apoooo??.. George Boros.. helikopter.. enam bijik.. power stering.. timing belt enam.. piston empat... okeyy.. okeyy no hal.. cantekkk!!.."

Korang tengok.... belum sempat gua habiskan entri gua ni.. George Boros saudagar duit siling tu dah talipon gua.. katanyer nak bagi gua helikopter peribadi.. buat ronda-ronda kat pasar malam katanyer.. tapi masalahnyer bukannyer sebijik.. ni sampai lima enam bijik.. apo yang gua nak buek dengan helikopter bebanyak tu George Boros oii.. adoii.. 

Biaso la helikopter peribadi 70cc.. naik pun tak bleh ramai-ramai.. tapi sementara gua nak panaskan enjin tu korang tengok ler puas-puas dulu yo..

Kapal solam scorpeng peribadi ni gua boli sekali dengan bodykit ada la dua tiga juta.. adoii!! patut la tak boleh menyolam.. mentol dah terbakar rupanyer.. chehh!!..

1 ulasan: