Selasa, 11 Oktober 2011

OOO!!.. ADA HATI NAK NAIK GAJI YER..!!

KUALA LUMPUR: Kerajaan menarik balik cadangan untuk menaikkan gaji dan elaun 222 Ahli Parlimen daripada peruntukan Bajet 2012, Jumaat lalu, selepas mendapat bantahan daripada empat wakil rakyat pembangkang. Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz, berkata penarikan itu membabitkan peruntukan sebanyak RM30 juta yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pada pembentangan Bajet 2012.

Beliau berkata, empat pemimpin pembangkang membantah kenaikan itu adalah Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim; Ahli Parlimen Gombak, Mohamed Azmin Ali; Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub...... - BHarian

Kekadang tu gua terpikir.. apa la yang susah sangatnyer jadi ahli parlimen ni.. kalau setakat sebok dengan isu PKFZ.. cerita Beng Hock.. Ahmad Sarbini.. SPRM.. kes liwat.. komisen kapal selam… Altantuya.. cincin Rosmah.. video Datuk T.. isu hina Raja... isu malaon lompat parti.. cerita Bersih 2.0… pasal si Ambiga.. isu gereja dan kristian.. hudud.. komunis.. cerita Mat Indera.. penjajah... isu kemerdekaan yang memeningkan.. sekejap kata dijajah.. sekejap kata tak pernah dijajah.. baik tak payah.. bosan siut..

Dan yang paling hebat diorang buat untuk rakyat pun hanya stakat menaikkan harga minyak,.. naikkan harga ayam.. harga gas masak.. naikkan bil elektrik.. tol.. gula.. minyak masak.. tayar beskal.. minyak 2T dan macam benda yang nak dinaikkan.. senangnyer kerja.. dan kalau itu jer ler kejanyer memang gua tak berapa setuju untuk menaikkan gaji diorang ni.. bukan ler gua dengki.. tapi klau stakat nak menaikkan harga barang dan merapu pasal isu remeh-temeh.. gua rasa ramai lagi yang bersepah kat tepi jalan yang bleh jadi ahli parlimen..

Kalau ada markah tentang kerja pun hanya takat 4/10 jer... yang lebih tu gua tengok diorang ni lebih suka merapu tak tentu arah.. sebok bertelagah.. bertekak dan memaki-hamun sesama sendiri.. bergaduh pasal benda yang tak memberi manfaat langsung kepada rakyat.. dah tu sebok ajak gang berkumpul beramai-ramai pegi buat laporan polis... kawasan dan pengundi sendiri tak terjaga.. ada ka patut..

Sebenarnyer gua tak kisah kalau korang nak naik gaji sampai dua tiga juta sekali pun.. korang nak tidur 3 hari 2 malam dalam parlimen tu pun gua tak marah.. dipersilakan.. tapi korang kena ler berusaha dan pikir macam mana nak mengurangkan kos kehidupan yang semakin menghimpit leher rakyat 1'M'sia macam gua ni.. baru ler betul.. ini keja tak seberapa dah tu ada hati nak naik gaji.. banyak cantik.. apa korang ingat semua rakyat 1M'sia ni hidup senang-lenang macam korang ker.. nasib baik ada yang sedar diri membantah.. klau tak lingkup!!..

2 ulasan:

  1. Hahahaha... gua orang lain tak naik gaji x pe... yang penting TOK HIM gua punya gaji kasi naik haaaaa... dia banyak buek kojo tuh! Kalau dia tak dapat... memang gua marah... Hidup Tok Him...!!!

    BalasPadam
  2. ambo kali ni gua setuju dengan lu.. lu ingat senang ker nak jadi pemimpin macam Tok Him.. mana ler nak buat laporan polis lg.. mana nak buat lawak lg.. dah tu tak masuk lg nak tidor dalam parlimen.. susah tau.. hehehehee

    BalasPadam