Khamis, 16 Jun 2011

MAAFKAN LER DAUDSU..

“Hello Maro… apasal lu.. gua dengar lu tak sehat..?

“Memang pun.. gua kat hospital ler skarang ni..” terdengar sura Maro agak lemau di hujung talian..

“Apahal.. teruk sangat ker hangin senggugut lu sampai kena masuk hospital..?

“Senggugut tengkorak lu.. gua kena batu karang ler..” jawab Maro ringkas..

“Hahahaa!!.. nasib baik kena batu karang.. kalau kena batu bata atau batu blok gua rasa lagi haru..

“Cilakak lu spy Penanggah.. gua tengah sakit ni lu bleh main-main.. gua hentak lu dengan batu giling ni kang.. mau bersepai tulang rusuk lu..”

“Sorry ler Maro.. gua ingatkan lu masuk spital sebab lu kena pitam ker.. sebab Kelantan kalah 2-1 dengan Terengganu itu hari..”

“Lu jangan bikin panas spy Penanggah.. gua masih hangin dengan mamat yang baling mercun tu.. sebab perangai mamat tu ler buat Kelantan kalah.. hampeh betui.. kalau nak main mercun pun tunggu ler time raya.. kalau ler gua jumpa.. mau gua karate cuping telinga mamat tu..” leter Maro geram tanda tak puashati..

“Hahahaa!! jangan lupa Maro.. lepas lu lanyak mamat tu.. lu lanyak plak tokey yang jual mercun tu.. haa kalau bleh lu bom sekali kilang mercun tu.. baru padan dengan muka diorang tak dapat nak main mercun lagi.. err!! agak-agak berapa tahun lu nak lepak kat hospital ni.. tak berhajat nak kluar ker..?”

"Apa la lu.. kejap lagi kluar ler ni.. boring ler lepak kat hospital ni.. dah ler makan tak sodap.. awek pun tak dak yang cun-cun.."

"Okey ler Maro.. lu berehat ler.. jangan lupo makan ubat bebanyak terutama tongkat ali.. huhuhuu..”

Haa.. begitu ler luahan hati si Maro.. salah sorang diantara ribuan peminat fanatik team Red Warrior yang tak berpuas hati di atas kekalahan Kelantan dengan Terengganu tempoh hari.. walaupun piala seperti sudah berada dalam genggaman.. tapi nak buek camno.. takdir penentu segala.. jaringan sendiri Daudsu disaat-saat akhir membuat pemain dan penyokong Kelantan turut sama terkulai lesu..

Walaupun team Kelantan yang menggunakan sistem 8-8-8 dilihat bermula dengan agak garang dan bengis.. namun nampaknyer penyerang mereka yang ramai itu gagal untuk melanyak pertahanan Terengganu yang agak lemau dan lesu.. lebih mengecewakan lagi bila pertahanan Kelantan dilihat begitu malu-malu kucing dan agak gugup untuk mengekang asakan lemah gemalai dari para penyerang Terengganu.. yang hanya menggunakan sistem 1-1-1..

Balingan mercun dan bunga api oleh penyokong fanatik Kelantan pada masa kedua juga telah mengundang padah.. pengadil terpaksa memberhentikan permainan hampir 6 jam.. dan menambah 2 jam lagi masa kecederaan sebagai bonus untuk para para pemain dan penonton pada malam itu..

Melihat team Red Warrior seakan berpesta setelah mendahului 1-0.. maka Terenganu pun tidak membuang masa dan terus melancarkan serangan mengejut ke kubu Kelantan.. serangan ganas bertali arus di saat akhir inilah yang memaksa Daudsu menjaringkan gol sendiri.. sehingga membawa perlawanan ke masa tambahan yang menyaksikan pemain Terengganu berjaya menjaringkan gol kemenangan pada minit ke-479..

Kepada Daudsu.. gua harap korang jangan ler salahkan mamat ni kerana menjaringkan gol sendiri.. bukan salah dia pun... mungkin masa tu dia panik bila dengar mercun berdentum-dentam kat dalam stadium... dia ingat bom atom meletup ker.. dan dalam keadaan kelam kabut tu.. kalau gua jadi Daudsu pun gua akan jaringkan gol sendiri gak.. bukan stakat satu gol jer.. klau boleh lima enam bijik gua nak sumbat..

2 ulasan:

  1. Jaring gol sendiri tu biasale penanggah. Gua masa wakil Brasil wolkapcai era Pili dulu pun
    biasa jugak. Sekali sumbat dapatle dua, tiga pound...

    BalasPadam
  2. samo la kito sedaro kembara.. gua maso main liga kat kampung dulu pun bleh tahan banyak gak gua jaringkn gol sendiri.. pengadil pun pening kepalo nak kiro.. sampai kono ulang tayang la..

    BalasPadam