Khamis, 27 Januari 2011

WADUHH!! ANGKARA SAPER NI HAHH!!

KOMPAS.com - Fenomena crop circle atau lingkar taman yang terjadi di Sleman, Daerah Istimewa Yogyakarta, Minggu (23/1/11), hingga kini masih menjadi misteri. Ada yang menyebutkan bahwa fenomena tersebut merupakan jejak UFO, tetapi ada pula yang berpendapat bahwa lingkar taman itu hanya buatan manusia ataupun fenomena alam biasa.

Walaupun sawah gua tak terbabit dalam kejadian misteri tu.. tapi gua tetap nak memeningkan kepala memikirkan saper ler yang otak senteng sanggut buat keja mengarut ni agaknyer yer.. yang paling gua kesian kat Wak Karto ler… menitik airmata Wak tu bila mengadu kat gua yang sawah beliau telah menjadi mangsa vandalisma makluk asing yang beliau dakwa dari planet Ziputet.. beliau turut tak puas hati apabila segelintir UFO yang jahat tu telah membuat lukisan grafiti di tengah sawah beliau sehinggakan habis jahanam pokok padi yang hampir masak itu di lanyak oleh makhluk asing tersebut..

Dan gua pun tak berani ler nak komen lelebih sebab gua pun tak tengok saper yang buat keja tu.. tapi kalau di tengok pada modus operandi kes ni.. ada kemungkinan ini perbuatan manusia.. tau jer ler ramai yang tak puas hati dengan kehenseman Wak Karto yang mengalahkan pelakon sinetron Baim Wong.. dan dah tentu ler mereka ini akan sentiasa cuba mengganggu kehidupan Wak Karto walau dengan apa cara sekalipun.. kalau ler gua jumpa orang yang buat benda tu memang gua karate tumit kiri malaon tu sampai pitam...

Tapi yang heran nyer.. tidak ada plak tanda-tanda benda tu angkara buatan manusia.. sebab benda itu terbentuk di tengah sawah dan tidak ada pun jejak traktor ataupun jejak kaki manusia apatah lagi jejak basikal di sekitarnya.. malah padi-padi yang ada di sekililingnya masih berdiri dengan segak dan rapi... nak kata angkara UFO pun tak bleh gak.. sebab biasanyer kalau buatan UFO mesti ada kesan jejak tapak kaki kuda kepang kat area tu...

Inilah perbuatan vandalisma berbentuk lukisan grafiti berukuran diameter 50 hingga 70 meter yang didakwa dihasilkan oleh UFO dari planet Ziputet hanya dalam masa satu malam sahaja.. tanpa dapat dikesan oleh ahli rukun tetangga penduduk kampung Sleman..

3 ulasan:

  1. Tetiba gua teringat plak cerita The Sign yang Mel Gibson belakon tu..lepas tu filem Scary Movie 3..cam lahanat..
    hahaha

    BalasPadam
  2. weh. baik ko delate entry ko ni scepat mungkin. ni klu ahmad maslan tau ni, mau dituduhnya ezam mat noor kencing kt sawah org ni.

    BalasPadam
  3. Poyos.. gua pun tringat gak criter tu.. memang cam lahanat ado ker penjahat tu ajak hero fight dalam sawah lepas tu ajak pegi mencurik rambutan pakcik Karim.. memng gilo la criter tu..hahahaa..

    Dakwat Basah... entah2 ini kerja si amat mazlan ngan si ezam diorang sajer nak menakutkan para pengundi prk di tenang..hhuhuhu..

    BalasPadam