Jumaat, 24 Disember 2010

TETIBA JER.. NAK MEMANCING LA PLAK..


Bagi pembaca semua.. kalau korang nak tau untuk sementara waktu ni.. gua skarang dah tak ada pun kat bumi M'sia ni.. sabauu.. jangan ler terperanjat... bukan ler membawa diri sebab merajuk atau terasa sentap sebab dibebel dan dimaki hamun oleh berjuta-juta pembaca blog ni sempena menyambut Minggu Membebel Bersama Rakyat... kalau korang nak tau sebenarnyer gua pergi bercuti sambil memancing di lautan hindi selatan sempadan lautan pasifik utara selama 3 tahun..

Kalau cerita bab pancing memancing ni.. memang gua minat separuh taksub dengan hobi ni.. kira memancing dengan hidup gua tu bagai aur dengan tebing la ibaratnyer.. tapi disebab terlalu sebok dengan tugas hakiki sebagai driver kapal solam.. membuatkan gua tiada masa dan kesempatan.. tapi dulu masa gua jadi posmen memang selalu la pegi memancing ni.. pantang jumpa anak air atau sungai.. nak memancing sajer.. itu yang buat orang kampung merungut dan maki hamun gua tu sebab diorang lambat dapat surat..

Tapi kalau dah minat tu nak buat cammana yer tak.. lantak diorang la nak membebel ker aper.. dan klau stakat pertandingan memancing ni.. korang cakap jer ler pertandingan mana yang gua tak masuk.. dah penuh enam almari kat rumah gua dengan hadiah dan piala.. sampai gua terpaksa simpan dalam tanah..

Berbalik kepada percutian gua kat sini.. rupa-rupanyer kat lautan hindi selatan skarang ni musim ikan tengah banyak.. sampai gua tak menang tangan nak melayan ikan-ikan kat sini.. korang bayangkan ler.. tak sampai dua jam gua memancing kat sini.. dah lapan ekor ikan paus gua dapat.. itu tak masuk lagi ikan lumba-lumba.. ikan emas dan ikan talapia..

Haa camno pun.. sementara gua pergi bercuti tu.. korang pandai-pandai la jaga diri.. jangan nakal-nakal.. mana yang belum membebel tu korang teruskan la bebelan korang bagi melepaskan rasa tak puashati korang kat blog Penanggah ni tanpa rasa was-was.. alaaa jangan la segan-segan..


Ini adalah gambar hari ke lapan gua memancing kat sini.. walaupun bontot dah naik krem sebab berhari-hari duduk kat atas kayu tu.. tapi memandangkan dah minat terpaksa ler ditahankan jugak.. Nak tau yang mana satu spy Penanggah.. haa yang kat belakang sekali tu.. kira nombor 52 dari kanan.. alaa kalau dah hensem tu takda orang lain laa.. kira gua la tu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan