Selasa, 13 April 2010

TAK LAA HEBAT TAPI MONANG GAK...


SEPERTI yang di ramalkan oleh persatuan bomoh-bomoh sedunia.. akhirnya pasukan N9 dengan gaya cemerlang telah berjaya untuk menjuarai piala F.A liga 1M’sia malam kelmarin.. ini adalah kemenangan yang ke-2 buat pasukan N9.. bilamana pasukan hoben jang hoben tersebut dengan selamba telah menewaskan pasukan sang Kenari  dengan jaringan agak besar 26 berbalas 12.. termasuk 6 gol penalti dan 8 gol sendiri pada perlawanan akhir malam kelmarin... kejuaran ini juga tidak termasuk 4 kali juara F.A dam aji dan 12 kali juara F.A lari dalam guni sedunia peringkat daerah Tampin..


Menurut intipan spy Penanggah dari luar stadium menyatakan perlawanan tersebut telah berjalan dalam suasan begitu ceria.. mesra dan romantik bilamana keduo-duo pasukan dilihat begitu malu-malu untuk menyerang diantara satu samo lain bagi mengekalkan keharmonian perlawanan akhir tersebut.. sehinggalah pengadil perlawanan terpaksa masuk campur dengan memaksa dan merayu kedua-dua pasukan agar menjaringkan gol seberapo banyak gol yang mungkin.. agar perlawanan tersebut menjadi lebih rancak..


Ketika pasukan N9 sedang leka mengusya awek cun ditepi padang.. satu hantaran lingtang yang begitu misteri dari pemain sayap belakang yang tidak dapat dikenal pasti telah disambut kemas oleh Badul Berikhtiar lalu mengais bola tersebut ke pintu gol N9 yang terbuka luas dan gagal diselamatkan oleh abang Sony penjaga gol jemputan N9 yang diterbangkan khas dari kilang Sony Bangi..


Melihat jaringan mudah oleh Badul tersebut.. anak-anak buah Wak Jemak pun terus bermesyuarat ditepi padang bagi mengatur strategi untuk menyamakan kedudukan… walaupun ketinggalan 1-0 namun itu tidak mematahkan semangat pasukan Rusa untuk menyerang balas dan akhirnya pasukan N9 berjaya menyamakan kedudukan 1-1 apa bila satu larian solo oleh Thakur Adam dari luar stadium berjaya mengelecek 24 pemain Kedah tidak termasuk pemain simpanan lalu menghantar ke kaki Trafik Ramon yang berada di bangku simpanan.. dan tanpa segan silu Trafik Ramon pun merembat dengan tumit kanan beliau bagi menyamakan kedudukan..


Dan kedudukan seri tersebut berkekalan sehingga ke minit 185.. membuatkan para juri profesional terpaksa menambah masa perlawanan ke masa tambahan sebanyak 2 jam lagi.. setelah tiada jaringan yang berjaya dilakukan dalam masa tambahan tersebut akhirnya juru audit pertandingan terpaksa menentukan pemenang melalui sepakan penalti.. akhirnya sepakan lemau oleh pemain Kenari berjaya ditepis dengan begitu mesra oleh abang Sony penjaga gol jemputan N9.. dengan berat hati pengadil perlawanan terpaksa memberi kemenangan kepada pasukan hoben jang hoben dengan agreget 5-4..

2 ulasan:

  1. Ibarat air didaun keladdi... eh bukan.

    Ibarat anak-anak nak p sekolah. Bapak kena bagi
    duit belanja, baru anak ada semnget nak belajag.
    Bukan balik dari sekolah baru nak bagi duit.

    Tu yang Kedah bungkuih tu.

    MB N9 kasi duit insentif pembakar somangat sobolum game, borsomangat lo players hoben tu.

    Kodah, balik baru nak hulog. Kalau menang...

    Strategi misti mo kena...

    Anyway.. kerusi stadium tak terbakag tu dah kira okla... baguih keduo-duo penyokong.

    ulasan lanjut di: manhassan blogspot.com

    BalasPadam
  2. tu la strategi namonyer.. nanti bleh la kito jumpo buat postmotem punca kekalahan kenari.. mano la tau kasut diorang x serasi ko atau awek2 yang datang tu kurang cun.. jgan lupo ajak si maro lamo gak x dongar lawak red worrior..

    BalasPadam