Isnin, 2 November 2009

RUSA... KIJANG... LAYANNNN..


PUAS gua memikirkan apo plak kisah yang gua nak kelentong korang untuk blog Penanggah kali ni.. nak cerito pasal bola mungkin korang boring plak.. nanti bilo gua cakap lebih skit datang plak gua nyer riak.. kono plak skuad Rusa skarang ni smangat tengah berapi-rapi.. tunggu maso jer nak melipat si Kijang atau Red Warrior.. perghhh.. namo dah ganas tu.. kira dah masuk tahap gerun.. tapi sebelum apo-apo terjadi tu gua nak bagi nasihat sikit jer ler bukan apo korang masih ado maso lagi kalau nak tarik diri pun.. hahahaa... kena plak skuad Kijang ado masalah untuk memasuki liga M tahun depan kerana masalah gaji dan entah apo-apo lagi masalah.. gua tak nak campur la..

Untuk pengetahuan skuad Kijang kalau ado masalah duit tu jangan la malu-malu.. cakap jer la kat gua mano la tau gua boleh tolong.. ulur sikit sorang duo tigo hinggit buat boli nasik lomak.. lepas gak sesak dan di khabarkan jugak mereka mungkin akan beralih ke liga B di Bangladesh atau pun liga C di Changlun yang menawarkan hadiah yang begitu lumayan dimana juara akan menerima enam ekor kambing boer manakala pasukan tercorot akan mendapat sebuah banglow di tepi sungai Kampar beserta sijil SPM dan duit kopi sebanyak 50 hinggit seorang..

Haa tengok gua dah melalut.. maka untuk mengelakan terdapat penyokong skuad Kijang seperti member gua si Maro bekas striker simpanan Wakap Mek Jenab FC.. si Ambo juga bekas penyokong simpanan skuad kampung Sirih FC dan Cik Nik awek cun merangkap penjual tiket simpanan Kedai Buluh FC terguris dan berasa hati..maka terpakso ler gua mengalihkan isu ni kepado cerita merapu yang lain.. tapi bukanlah kisah kain batik berdiri atau pun cerita sekumpulan UFO mencurik kambing di Kenya seperti yang berlaku baru-baru ni.. bagi gua kisah yang tak masuk akal tu biar ler member-member gua kat Mastika dan Infiniti yang pegi siasat.. tapi kalau ado laporan mengenai UFO atau sekumpulan tapir bergurau senda dengan presiden Obama.. haa baru ler gua masuk campur..

Ketiko sedang membelek-belek Chongkau Post sebuah akhbar yang agak berpestij.. juga sebuah surat khabar lamo tulisan tangan yang pertamo didunia yang gua beli sewaktu sedang merempit dan mengusya awek di kampung Chongkau dua hari lepas.. gua terbaco satu artikal tentang idea kerajaan untuk mengadakan sesi 'Sekolah Satu Aliran' tahun dopan.. okey gak berita ni.. maka tanpo berlengah lagi gua terus mengupas isu ni seperti mengupas kelapo pandan untuk memantapkan lagi idea Abang Jib ni..

Ketiko gua melakukan tinjauan rambang di pasar malam Ulu Kelang dan pasar tani Tanjung Malim semalam.. boleh dikatakan rata-raya ibu bapa dan para peniaga disitu bersetuju sebulat suara mengenai idea kerajaan untuk mengadakan 'Sekolah Satu Aliran' seperti yang digembar-gemburkan sebelum ini.. menurut mereka langkah kerajaan ini agak bombastik selari dengan gagasan 1M'sia serta seiring dengan kenaikan tambang bas dan harga kubis dipasar tani disitu... malah salah seorang perniaga di pasar malam yang sempat ditemui berharap pihak kerajaan akan dapat menimbangkan permohonan beliau untuk menyambung semulo persekolahannyer yang terkandas di darjah limo 20 tahun lepas agar beliau dapat mengambil peperiksaan UPSR tahun depan dengan lebih cemerlang..

Pihak kerajaan turut bersetuju untuk menggunakan bahasa tagalog bagi pembelajaran sains dan matematik namun usaha dan idea tersebut telah mendapat tentangan dan bantahan dari segelintir penduduk kampung Zikozulu di Somalia yang menganggap pihak kerajaan seperti menganak-tirikan mereka kerana meminggirkan bahasa zikozu sejenis bahasa klasik penduduk di Somalia dan menurut mereka bahasa ini amat sesuai untuk pelajar tadika bagi pembelajaran bahasa Melayu dan pendidikan jasmani.. malah bahasa ini amat mudah di pelajari kerana ia banyak menggunakan huruf z seperti bahasa zimborgo di Zimbabwe..

* Zekian sahajaz untukz kaliz iniz.. lain kaliz kitaz akanz bertemuz untukz ceritaz yang lain pulakz.. makaz dengan ituz diharap korangz bersabaz agar dapatz mengikutiz ceritoz dari blogz Penanggaz iniz dilain kaliz dengan kisah yang lebiz mantapzxqpk.. (bahasa zikozu ini amat sesuai untuk para pelajar yang akan mengambil peperiksaan SPM dan STPM tahun ni terutama untuk ujian lisan dan pendidikan jasmani tahap 4..) dan untuk pasukan Kijang gua dah arahkan abang Jib untuk menyerahkan wang ehsan kat korang.. nanti boleh ler korang gunakan duit tu untuk bayar gaji yang tertunggak jangan plak korang buat joli kat tempat lain..

4 ulasan:

  1. cerita pasal badak rendam xde ke?
    heeee!

    BalasPadam
  2. Hekeleh... apa kijang ngan ruso dok syok pasai final sabtu ni... kenari saja kasi can la. Boring la jugak balik-balik kenari ngan red giant dok masuk bukit jalil... bak kata labu.. asal aku mimpi je kau datang... cheh!

    tapi apo pun aku raso kijang boleh tanduk rusa.
    bukan sekali tapi tiga kali...haji,haji,haji mustafa.

    Paling jauh pun striker nogori boleh poei dekat ngan kawasan D kijang jo... lopeh tu napok kelibat abang Halim mau patah balik...

    Paling koman pun Kijang dapek limo biji termasuk duo yg Halim sepak masuk terus gol nogori...

    Sekian ulasan yg tak bertauliah dari pengulas berjiwa wahabi dan wakasbi...

    itu budak maro wakaf mek jenab nak belanjo den
    sup tulang ketin kek bangi malam nih.. tupasai
    kono sokong red wakrior... hampehh

    BalasPadam
  3. mira.. criterz badak rendam tarak laaz. sebebz dio pegiz becutiz kt langkawiz..

    tehrasacoke.. alaa stakat alim napi no hal laa.. kitorang dah arahkan sukur adan mengekori setiap gerakan dio dari rumah smpai kat tengah padang.. tang kalid jmlus plak kitorang bagi jer tiket disko settle ler.. tak pecayo tanyo la nuek rakan sesnuker dio tu... woii maro gua pun nak gak sup keting.. best tuu..

    BalasPadam
  4. tersembur air liur aku bc ko pnya jawapan..heeeeee!

    BalasPadam