Rabu, 18 November 2009

HARI TERAKHIR SEORANG GANGSTER MERAPU...


PETALING JAYA - Hasan Budu yang menjadi buruan polis sejak awal tahun ini kerana terlibat dalam banyak kes jenayah termasuk mencederakan seorang anggota polis di Kampung Dedap, Pasir Puteh, Kelantan ditahan kelmarin. - Kosmo


Satu Ops Sikap-20 telah dilancarkan secara kecil-kecilan oleh sekumpulan pak polisi bersama pasukan pengakap kampung Kancung yang turut dibantu oleh sepasukan anggota perhilitan bagi mengekang kemaraan kumpulan Asan Bedu yang amat dikehendaki oleh syerif Lobo di kampung High Chaparral kerana berbagai kesalahan lalulintas dan pecah tabung disekitar kampung tersebut sejak kebelakangan ini..


Dan seperti yang telah di ramalkan oleh ahli majlis ramalan cuaca kebangsan Fiji.. akhirnya segala usaha dan penat lelah pak polisi tersebut berbaloi jugak apabila Asan Bedu samseng yang amat digeruni dan disegani oleh segelintir penternak ayam katik dan peniaga budu di Kampung Dedap itu berjaya jugak diberkas lewat petang kelmarin.. ketika sedang asyik berkaraoke di rumah Amat Kabong iaitu sahabat karib merangkap rakan sefacebook beliau yang juga seorang penternak ayam katik yang sedang meningkat naik di kampung tersebut.. Asan Bedu yang sempat spy Penanggah ditemui turut menyatakan rasa tidak puashati dengan tindakan pihak berkuasa kerana tidak memberi peluang kepado beliau untuk menghabiskan nyanyiannya.. iaitu lagu Andai Dapat Ku Undurkan Masa yang dipopuarkan oleh kumpulan Axl’s itu.. 


Akibat dari penangkapan beliau itu juga.. membuatkan pasukan bolasepak Wakap Mek Jenab FC telah kehilangan tongak penyerang yang amat digeruni dalam menghadapi perlawanan pembukaan bagi merebut piala Dunia Remaja 20 Sebelah di Kampung Sireh siri yang ke-8 pada minggu hadapan… pasukan beliau yang sebelum ini dianggap underdog telah berjaya melakukan kejutan apabila berjaya mengalahkan kampung Jubakar 1,361 berbalas dengan 1,360.. walaupun ketinggalan 113 jaringan pada separuh maso ke tujuh.. dalam satu perlawan persahabatan dengan kampung tersebut bulan lepas  yang turut dibarisi oleh pemain sensasi dari pasukan Geng Bahau…


Namun pada masa tambahan ke-12.. Asan Bedu penyerang hendap Wakap Mek Jenab FC yang turut dibantu oleh sekumpulan penternak kambing boer telah bangkit.. lalu melakukan asakan bertalu-talu dari arah tepi tiang balairaya kampung Jubakar sehinggakan semuo pemain dan pengadil perlawanan turut kehilangan punco.. dan ini membuatkan Asan Bedu berjaya menyamakan kedudukan 128 mata dibawah par pada minit-minit terakhir separuh maso ke tujuh.. dan beliau turut berjaya melakukan jaringan kemenangan pada saat-saat akhir perlawaan dengan bantuan Achong dari pasukan Geng Bahau yang kebetulan sedang melakukan operasi pecah rumah di kampung tersebut..  


Selain itu beberapo insiden ngeri turut dilaporkan berlaku seperti jeling-menjeling.. ngurat-mengurat awek kilang dan terdapat juga beberapo penyokong kedua-duo pihak melakukan senaman tekan tubi bagi memprovokasi antara satu samo lain.. ini membuatkan pengadil pertandingan terpaksa memberhentikan perlawanan beberapo kali bagi memberi laluan kepada kedua-dua penyokong berhenti makan dan pengadil turut melakukan pegiraan semula jumlah jaringan mata sebanyak 4 kali bagi memuaskan hati kedua-dua pihak..


3 ulasan:

  1. dey tambi...apa kehenyo ni..td mu gtau citer pasai asan bedu kna tangkap ngn pak polisi..tetibe mu mlalut pasal asan bedu main bola plak..mu memey bermasalah ni...huuu!

    BalasPadam
  2. memang ler ado masalah.. angkara Asan Bedu tak terpilih untuk skuad Kijang la yang buat dio mengamok.. dok bakar mercun ngan kerusi dlam stadium tu... gau nak tulis criter ni pun rasa ngeri.. takut Asan Bedu bakar plak guanyer reban ayam..

    BalasPadam
  3. hahaha..mu kan banyak duit..dia bakar reban ayam mu..mu bli bom nuklear,bakar kandang lombu dia plak..heee!

    BalasPadam