Rabu, 11 November 2009

MACAM-MACAM HAL (1)


Dah cukup laa tu...


KUALA LUMPUR - Perbadanan Stadium Nasional mendapati kerosakan Stadium Nasional di Bukit Jalil akibat keganasan penonton pada perlawanan akhir Piala Malaysia antara Kelantan dan Negeri Sembilan Sabtu lalu bernilai RM214,000. - Utusan.


Kalau ikutkan gua memang malas nak bercerito dan mengulas tentang perkaro ni... nak cerito apo lagi.. bondo dah lopeh.. team Rusa pun dah monang dengan bergaya dan team Kijang pun dah balik tengah layan banjir kat kampung.. bukan apo nanti kalau gua cerito banyak ado plak yang teraso hati dan tuduh gua takdo integriti sebagai blogers dan ini boleh menjatuhkan martabat seorang bloger yang entah apo-apo ni... 


Tapi memandangkan perkara ni masih panas.. kena plak diorang dah menjahanamkan kerusi paling mahal dalam dunia yang ado kat stadium tu.. tetiba hati gua pun jadi geram gak la..  mano tak geram kalau kerusi yang berharga 500 hinggit tu kena bakar sia-sia.. tak ke rugi.. ini bukan sebarang kerusi dionyer harga pun dah macam harga sofa kat Ikea.. kalau tambah lagi 60 hinggit dah boleh kapal selam lagi tigo bijik.. tu tak masuk lagi harga skru kerusi tu.. kalau tak silap mau dekat 200 hinggit.. harga mangga kunci stadium tak kira lagi tu.. entah berapo ribu plak.. aiii tak tau la gua berapo banyak komisen yang diorang rembat.. 


Kat sini gua nak bagi cadangan sikit la kat korang.. nampak jer susah tapi idea gua ni telah di praktikkan di Uttar Pradesh dan berjaya dengan cemerlang.. lain kali kalau korang datang ke stadium nak tengok bola apo kato bawak la kerusi sendiri dari rumah.. tak kisah la kerusi apo.. kalau ado sofa bawak la sofa.. nak bawak kerusi ngan meja makan sekali pun takda hal.. mano yang tak mampu tu bawak la tikar.. lepas tu kalau korang nak bakar ko nak letupkan dengan bom C4 pun tak hal.. dah tentu yang jahanam tu pun harta korang sendiri.. haa amcam idea gua ni.. tu pun kalau korang nak pakai.. tak kono bayar pun idea gua ni tapi kalau nak bagi komisen tak da hal laa.. gua rembat jer..


Sengalnyer samseng... 


KANGAR - Dua daripada empat pelajar yang ponteng perhimpunan pagi di sekolah mereka di sini semalam nekad terjun dari tingkat tiga bangunan sekolah tersebut menyebabkan seorang daripada mereka patah kaki kiri dan hidung berdarah. Utusan.


Ni mamat sengal mano plak ni.. kata nak jadi samseng ni baru nampak cikgu dah menggelupur tak tentu arah macam nampak hantu.. siap terjun bangunan.. nasib baik tingkat satu kalau tingkat enam bukan patah kaki jer lagi silap-silap nyawo pun melayang..


Biaso laa budak-budak baru nak belajar jadi samseng.. lebih lagak dari gagah.. sajer nak menunjuk-nunjuk.. bila member-member lain tengok terasa dio la yang paling handal.. paling macho tapi baru kena sergah dek cikgu dah menggelupur terkencing dalam seluar.. hahahahahaaa


Tu la mak bapak hantar pegi sekolah korang main-main.. baik korang pegi keja kat kilang atau ladang tebu kat Cuping.. dapat gak duit.. ni la dikatokan oleh orang tuo-tuo dulu.. 'Bukan salah ibu mengandung.. salah dek anak tak sedar dek untung..'

3 ulasan:

  1. Kalo aku..aku bkar je pnyokong kelate tu..huuuu!
    skali ngn incik bachok trbakar haaa!
    Heeeeeee!


    Aku dlu trjun tingkat 9 dek kna sergah ngn antu tak cedera pn..ini bru kna sergah ngn cikgu dh kncing..kalo kna ngn ckgu bsar mau terberak jgk pa...hahahah!

    BalasPadam
  2. yer dah badan mu kurus sngat.. stakat tngkat 9 apo la sangt.. nk smpai ke tanah pun mau 3 jam.. hehheee

    BalasPadam
  3. kurus ekau kta..bdn den mcm zizie ezette ha..1 saat trus cecah tanah..muahahahhaah!

    BalasPadam