Rabu, 30 September 2009

N9 KENDURI BOSAR..


KUALA LUMPUR - Juara bertahan, Kedah tersungkur buat kali pertama manakala Negeri Sembilan berkenduri gol dengan membelasah Sarawak 8-0 dalam perlawanan bola sepak Piala Malaysia 2009, semalam. Utusan..


Gerakan solo dari pemain tengah N9 Usin Bolt sejak dari awal pagi hingga ke tamat permainan telah berjayo menamatkan jangka hayat pasukan Sarawak yang turun sebagai underdog pado perlawan bolasepak 9 sebelah liga Langkap lewat malam tadi.. dimana beliau telah berjayo menjaringkan 17 gol tanpa henti pada separuh masa pertama dan turut menjaringkan 10 gol lagi pada maso tambahan selama 2 jam yang diberikan oleh pengadil perlawanan  akibat dari kesilapan penjaga garisan yang menjatuhkan penyerang Serawak dalam kotak penalti N9 pada separuh maso ke enam..


Pasukan Sarawak  yang bermain dengan 16 pemain nampaknyer masih terkial-kilal mencari rentak dan sesekali cuba menyerang ke kubu pasukan N9 yang bermain dengan 7 orang namun masih gagal untuk memocah benteng pertahanan.. malah usaha tersebut dapat dipatahkan dengan mudah oleh pemain pertahanan N9 yang diketuai oleh sarjan Dolah Kampit yang bermain agak ganas sehingga hampir mencederakan beberapo orang penyokong pasukan Sarawak yang berkumpul di tepi tiang gol pasukan N9..


Namun pada maso keduo pengurus pasukan Sarawak Jessy Manjun dilihat cuba menukar strategi dengan memanggil beberapo orang bomoh hujan bagi mengaburi pandangan penjaga gol N9 iaitu Maro Kombo.. namun niat jahat beliau dapat dihidu dengan kemas oleh sorang pemandu bas pasukan N9 iaitu pakcik ManHasan lalu beliau pun terus memanggil Mask Rider Kobota untuk mematahkan serangan bomoh hujan tersebut.. lalu berlakulah satu perlawan yang separuh ngeri antara bomoh hujan dan Mask Rider Kobota sehingga membuatkan pengadil perlawanan Ali Lantun masuk campur.. lalu beliau pun tanpa teragak-agak terus menamatkan perlawan tersebut walaupun dibantah keras oleh Usin Bolt dan Mask Rider Kobota...


Keputusan yang pada mulonyer memihak kepada pasukan Sarawak dengan 28 gol berbalas 27.. namum setelah pengadil bermesyuarat selama duo jam dan turut mengambil kira pandang penyokong keduo-duo pasukan dan juga setelah ditolak kos pengangkutan.. penginapan serta sarapan maka pengadil pun sebulat suara memberi kemenangan 8-0 yang berpihak kepada pasukan N9 walaupun dibantah oleh penyokong N9 sendiri namun keputusan pengadil adalah muktamad..

4 ulasan:

  1. knduri besar tak ajak gua..hampeh btul la N9 ni..huhuhu..

    BalasPadam
  2. haaa.. tu baru guna sistem 6-6-9.. 2 orng gol keper.. blum lg pakai sistem 9-9-4 menggunakan 10 penyerang simpanan... hahahhaa..

    BalasPadam
  3. .. tu n9 blom wakturun matisa ngan waat lagi tuh... kalotak ngapsayot maokono 2o ratos berbalas sekupang lima duit...cheh!

    kalo brani mai la celen ngan team mat insun - sah-sah pengundi bagan pinang makan sireh tak berkapog... hampeh!

    BalasPadam
  4. itu kenduri ada air sirap tak...!

    BalasPadam