Isnin, 21 April 2014

PANJANG SANGAT.. TAK LARAT NAK BACO..


“Apo bondo ni Penanggah… gua tengok blog lu dah makin mengarut… dan la tak lawak entri plak bukan main panjang berjela.. mengalahkan novel… sampaikan naik letih urat leher gua nak membaco.. bukan tu jer.. urat belikat gua ni pun dah dua tiga kali krem lu tau tak.. agaknyer kalau lagi lama gua baco blog lu yang entah apo-apo ni.. rasanyer mau kena ghout..”

“Lu tau tak.. membaca entri lu yang panjang berjela tu telah membuatkan gua dijangkiiti simtom-simtom lemah daya ingatan tahap kronik.. sampaikan ada masanyer nama sendiri pun gua bleh tak ingat..  tak ker bahayo namonyer tu.. patut ler tak ramai yang nak baco blog lu ni.. kalau ikutkan hati mau jer gua saman lu sejuta duo..” begitu ler luahan rasa tak puashati Pak cik John Dempong.. sorang pembaca tegar dari Uganda melalui sepucuk telegram yang gua terima petang semalam..

Okey.. okeyy!!! nampaknyer lepas ni terpaksa le gua tulis entri yang pendek-pendek jer.. mungkin setakat dua tiga patah perkataan.. risau plak gua bila masuk bab saman-menyaman ni.. nanti tak pepasal plak gua kena saman dua tiga juta tak ker naya.. dengan apa gua nak bayarkan.. kalau stakat bayar pakai daun ketapang bleh la gua usahakan…

2 ulasan:

  1. Ceh penanggah. Gua punyo blog dah bersarang dengan bermacam reptelia, amfibia, mamalia dan meknolia.
    Lu... gua respek betoi. Tak segan silu menulis. Ni baru bukak ni... anyway teruskan menulis... bilo nak poe Ali power? Lutut gua dah ketag ni... cehhh... lu pigi kalaoke itu hali talak ajak gua ye....

    BalasPadam
  2. Gua takda hal kalau bab lepak-lepak ni.. tengah makan pun gua sanggup berenti.. lg pun gua suko lepak sebab lepak melepak telah dikecualikan dari GST.. trimo kasih krajaan..

    BalasPadam