Jumaat, 16 Mac 2012

HOREYYY!! CUKAI PREPAID PLAK DAH.....

KUALA LUMPUR - Kerajaan dijangka membuat keputusan untuk membenarkan syarikat telekomunikasi (telko) tempatan mengenakan cukai perkhidmatan sebanyak enam peratus terhadap pengguna prabayar, berkuatkuasa pada 1 Julai depan.

Mengikut sumber yang dipetik oleh Hong Leong Investment Bank (HLIB) Research, difahamkan, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah mengeluarkan memo kepada semua syarikat telekomunikasi supaya bersedia secara teknikal terhadap pelaksanaannya.

Menurut HLIB Research, dengan pelaksanaan itu, pendapatan syarikat telekomunikasi dijangka meningkat berbanding sebelum ini di mana mereka terpaksa menyerap cukai perkhidmatan itu berbanding dikenakan kepada pengguna. - UtusanM'sia

Bijak betul kepalo otak korang yer.. dalam korang dok sebok bercerita pasal tranformasi.. NKRA.. KPI.. BR1M.. MR1M.. KR1M dan entah apa lagi 1M.. lepas tu korang ajak plak kitorang ni menenggokkan gelagat korang bertekak.. cerita agen asing.. zonis.. yahudi.. gay.. lesbian.. liberalisme.. itu tak masuk lagi cerita lembu fidlot kak Ijat serta kisah Pak Asan Ali yang tengah berangin satu badan dan macam-macam lagi masalah tok nenek.. hinggakan kepalo otak rakyat 1M'sia ni jadi pening lalat...

Tapi tak sangka.. dalam kitorang dok pening sampai naik pitam menengokkan sandiwara politik korang tu.. rupa-rupanyer dalam diam-diam korang dah mengatur langkah berpakat dengan tokey prepaid nak menaikkan cukai perkhidmatan.. amboi bijak betul korang yer.. dan ini yang buatkan kepalo otak kitorang rakyat 1M'sia ni bertambah buntu dan berserabut.. sedangkan kitorang baru jer beria-ia nak menyokong korang..

Cuma gua mengharapkan berita ini tak betul dan jugak bukan satu sandiwara atau drama bersiri terbaru dari korang.. biasa la.. nanti bila rakyat 1M'sia dah memekak siang malam tak puashati maka muncul ler sang Hero muncul dari celah pokok untuk menenangkan keadaan.. dan dengan semangat 1M'sia yang menebal lalu si Hero pun membatalkan kenaikan cukai tersebut.. dan tanpa berlengah-lengah dan dipaksa-paksa maka keluarlah beramai-ramai si kaki ampu dan si muka bodek dari celah belukar memuji-muji tindakan si Hero.... hampeh btul!!..

2 ulasan:

  1. Lu pakai prepaid ke???hahhahah
    org kaya kena postpaid..baru leh bayar cukai banyak-banyak macam gua..hahhahahaahhahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. ikutkn gua memng nak pakai postpaid.. cuma dulu gua tersilap beli.. gua ingtkan freepaid rupo2nyer prepaid.. padan dngn muka gua.. adoii x sbar plak rasanyer nak byar cukai..

      Padam