Isnin, 5 Disember 2011

SUMPAH SETIA YANG MEMBOSANKAN..

Menghabiskan masa sepanjang hari Sabtu lalu begitu membosankan.. apatah lagi bila menonton siaran TV.. terutamanyer siaran berita.. baik berita di TV1 hingga ler ke TV9.. semuanya menyesakkan nafas gua.. bukan tu jer.. surat khabar pun lebih kurang sama.. dari mula sampai ke penghujung semuanyer cerita politik.. sampai guanyer kolestrol pun tak ketinggalan naik mendadak hingga ketahap maksima.. tapi nasib baiklah ada cerita kartun yang disiarkan disebelah pagi.. kurang ler sikit tension..

Tapi nak buek camno.. memandangkan di rumah gua tiada saluran TV berbayar.. maka nak tak nak terpaksa ler jugak gua menabahkan hati serta menguatkan mental dan fizikal untuk turut sama menonton siaran langsung perhimpunan agong sebuah parti politik yang terkenal dengan kepakaran menghasilkan lembu fidlot yang berkualiti… ikutkan gua nak tutup jer TV bila tengok ramai sangat makcik-makcik obes serta pakcik-pakcik otai kat situ.. tapi bila tengok ada dua tiga kerat awek-awek cun.. maka gua pun layan gak la..

Sebenarnyer gua pun tak tau apa agenda Melayu yang cuba dibawa oleh parti ni... yang gua nampak hanya stakat mengulang-ulang cerita dan isu lama.. seperti kisah IMF.. hudud.. perpaduan.. pengkhianat.. pembangkang itu.. pembangkang ini.. yang dia ni nak tunjuk tarian.. yang dia ni nak bersyair.. yang ni nak berpantun.. yang ni plak nak berlawak.. yang ni plak nak membebel.. yang ni pun tak ketinggalan nak membodek.. memang bosan.. bila dah semakin merapu.. tekak gua mula la jadi mual.. dan tetiba mata gua menjadi kuyu dan ucapan lawak pun terus sayup-sayup hilang dari pendengaran gua..

Sebenarnyer gua tak kisah pun kalau diorang ni nak bersidang dan berbahas sampai dua tiga bulan.. klau nak hemtam pembangkang sampai terkeluar anak tekak pun gua takda hal.. dah itu kerjaya dan punca pendapatan diorang untuk terus berkuasa.. tapi jangan la memaksa gua untuk turut sama ketawa dan bergembira meihat aksi slapstik diorang mendendangkan ucapan mengampu yang penuh dengan propaganda tu.. bukan apo.. serius gua cakap.. memang gua tak minat..

* Apa la lu.. dah tuo-tuo pun perangai macam bebudak sampai kena berbai’ah dan berikrar untuk terus taat setia dengan parti sendiri... yang kononnyer untuk mengelakkan perebutan kuasa sesama sendiri.. bukankah ini secara tak langsung menunjukkan kelemahan dan kenazakan parti itu sendiri.. tapi jangan sampai kena makan dek sumpah dah ler.. sebenarnyer kalau korang tak tau pembangkang tu bukan hebat sangat pun.. tapi perangai hamlau korang tu sendiri yang buat korang hilang kuasa.. fikir-fikirkan lah!!..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan