Khamis, 25 Ogos 2011

SALAM MERDEKA DAN SELAMAT HARI RAYA..


Horeyyyy!!.. tinggal beberapo hari jer lagi kita nak beraya.. dan gua tau la korang mesti dah tak sabar-sabar nak bergaya sakan dengan baju baru.. betul tak?.. alaa jangan tipu lerr.. klau tak buat aper korang sanggup behimpit-himpit dan berasak-asak sampai sesak nafas bershopping sakan kat Masjid India tu.. semata-mata nak beli kain baju dan tudung baru serta kuih raya.. sampai lengoh tangan menjinjing barang.. takan la korang beli semata-mata nak simpan dalam almari.... tak logik la plak..

Ahh!! tak kisah ler klau korang nak bergaya dengan baju baru sambil berbaring tepi jalan ker.. nak melompat katak keliling kampung ker atau nak shopping dua hari tiga malam ke.. dan klau tercabut tangan menjinjing barang pun gua tak berapo nak heran sangat la.. lagi pun itu semua kan duit korang.. kalau korang shopping pakai duit gua tu.. haa baru ler gua heran....

Dan bagi gua yang paling penting tahun ni kita akan menyambut Hari Raya Aidilfitri kira sekali dengan sambutan Hari Kemerdekaan.. tapi tak perasan la plak gua.. ulangtahun kemerdekaan untuk kali yang keberapo tu.. mungkin kali yang ke-5 ker atau yang ke-90.. ahh!! tak ingat plak gua.. itu pandai-pandai la korang kira sendiri.. cuma yang gua tau raya tahun ni kita akan bercuti panjang.. kira seminggu jugak la… fuhh!! lagi lama cuti.. lagi banyak la duit terbang tu....

Dan pada kesempatan ni gua ingin memohon ribuan maaf kepada semua pembaca.. serta tak ketinggalan tukang-tukang komen kat blog Penanggah yang entah apo-apo ni.. samada yang gua kenal secara langsung atau pun tidak.. tak kira la yang berada nun jauh di luar negara mahupun yang ada pusing-pusing sekitar sini.. tau jer ler kekadang tu mungkin ada tulisan gua yang terbabas dari lingkungan kepalo otak dan secara tak langsung telah mengguris serta mendera mental korang semua secara tidak sengaja..

Dan gua jugak nak mengucapkan ribuan terima kasih kat korang semua.. kerana mempunyai jiwa yang begitu kental dan tabah.. kerana sanggup merapu meraban bersama-sama gua di blog ni.. dan tak ketinggalan jugak pihak SKMM yang sentiasa bersengkang mato siang malam semata-mata nak memantau blog gua ni.. tak per nanti gua bagi arahan kat Abang Ajib supaya bagi korang semua cuti 2 bulan gaji jalan..

Okey laa nampaknyer otak gua semakin melalut dan lawak pun dah semakin slapstik.. dan sebelum makin kronik baik gua blah dulu la yer.. dan dengan itu gua ucapkan SALAM MERDEKAA dan SELAMAT HARI RAYA.. jangan nakal-nakal... dan kalau rasa nak tambah lagi cuti tu.. haa bawak ler kereta tu laju-laju macam dikejar hantu raya...

2 ulasan:

  1. den nak ngucap Selamat Hari Raya n Merdeka..... yang slu terjah blog sesapa jer ... dah hobby kot.... hehehe

    BalasPadam
  2. samo la kito.. gua pun nak ucapkan slamt ari rayo gak kat lu yang begitu berani menerjah blog gua.. err.. kucing gua si cepot pun sama.. dio krim slam kat lu gak..

    BalasPadam