Khamis, 24 Mac 2011

GUA PUN DATUK T GAK..


Berita tentang pendedahan video sex yang mengaitkan seorang pemimpin yang disiarkan melalui siaran berita petang tadi telah menyentap gua dari tidor yang lena.. gua yang tak tau apa-apa tanpa membuang masa terus mencapai motor kapcai yang gua parking di tepi pokok manggis di hujung laman rumah.. dengan pantas lalu terus menuju ke rumah abang Rohim untuk menemubual beliau dengan lebih eksklusif lagi..

"Eloo abang Rohim.. boleh tak abang cerita dengan lebih detail lagi tentang Datuk T yang dihehoh-hebohkan tu..? tanya gua sebaik sajer memasuki laman rumah beliau..

"Woii spy Penanggah.. kok iya nak bertanya pun parking le dulu moto tu.." balas abang Rohim dari atas pokok kelapa..

"Iya la abang Rohim.. abang pun takkan tak reti-reti nak turun dari pokok tu.. takan nak jadi tarzan plak.. banyak soalan panas yang gua nak tanya kat abang Rohim ni...."

"Wokey no hal.. tanya ler jangan segan-segan.." balas abang Rohim dari atas pokok sambil terjun ke bawah dengan gaya terjun tiruk dan landing betul-betul di tepi motor kapcai gua..

"Sebenarnyer abang Rohim.. tujuan gua datang ni nak tanya pasal Datuk T yang dikecoh-kecohkan kat dalam berita tadi.." tanya gua sekali lagi..

"Oooo.. pasal Datuk T.. begini kisahnyer.. pada mulanyer kitorang nak gunakan nama Datuk C jer berdasarkan nama cipan peliharaan kitorang.. tapi bila ditengokkan nama tu tak berapa nak mencongkam.. lalu kitorang pun terpaksa ler carik nama lain yang lebih brutal serta menggerunkan pihak lawan.. “ ujar Abang Rohim sambil berpusing-pusing ke kiri dan ke kanan....

“Dan setelah kitorang bermesyuarat selama 8 jam tanpa henti serta berjaya menghabiskan beberapa pingan mee goreng akhirnyer kitorang pun mengambil keputusan untuk menggunakan nama Datuk T jer.. mudah dan ringkas.." tambah beliau lagi

“Apa maknanyer Datuk T tu abang Rohim.. adakah sejenis tupai ataupun tenggiling.. pelik gak gua dengar nama tu..” tanya spy Penanggah..

“Lu jangan main-main spy Penanggah.. penat tau kitorang nak pilih nama tu… sampai tak tidor malam.. kalau lu nak tau nama T tu adalah sempana perkataan team atau trio.. lagi pun kitorang ni pun memang kaki temberang.. jadi kena ler dengan nama tu.. Team Temberang…” jelas Abang Rohim sambil menari-nari mengikut rentak tarian poco-poco..

"Errr!! boleh saya tau.. video tu ada lagi tak kat Abang Rohim.. klau boleh saya nak pinjam la seminggu dua..bleh gak layan kat rumah.. bukan apo abang Rohim sajer jer untuk kepastian.. betul ker mamat tu yang berlakon atau diorang ni nak mereka-reka cerito.." tanya gua mengumpan..

"Video apo plak tu.. setakat video Upin Ipin ada la.. tak payah la pinjam-pinjam Penanggah.. ekau ambik jer la buat harta.."

"Bukan ker dalam berita tadi bagi tau abang Rohim la Datuk T.. orang yang terlibat menyimpan serta mengedarkan video lucah tu.." tanya gua lagi tak puashati..

"Tengkorak lu spy Penanggah.. cilakak lu.. memang la nama kumpulan kitorang namanyer Datuk T.. The Team Temberang.. dan kitorang ambik nama tu untuk masuk raja lawak tahun depan.." terang abang Rohim separuh marah..

"Dan kalau lu nak tau spy Penanggah oii.. Datuk T orang yang simpan cd blue yang kluar kat berita tadi tu adalah si Rahim Tamby.. bukan gua.. apo lu ingat gua ni kaki blue ko.." jerit abang Rohim tak puashati sambil membuka langkah silat kuntau yang di adun dengan tarian zapin sambil mengkarate beberapa bijik buah kelapa..

"Jadi kira gua ni dah salah orang la kut.. gua ingatkan abang Rohh..." bila melihatkan silat kuntau abang Rohim semakin mengganas.. gua pun tanpa membuang masa terus membuka langkah seribu tanpa sempat menyelamatkan motor kapcai yang gua parkingkan ditepi laman rumah abang Rohim....

"Abis ler motor gua patah lapan kena karate dek abang Rohim.." kata gua dalam hati sambil memecut laju tanpa sempat menoleh kebelakang lagi..

1 ulasan:

  1. ala ko ni. berlapik pulak. awal dah cantek. tembak je terus rahim tu, x pyh nak berohim rohim plk. haha..

    psstt, kasi aku link download video tuh..haha

    BalasPadam