Selasa, 1 Disember 2009

BTN.. RUGI OOO KALAU TAK JOIN..


KUALA LUMPUR  - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, Kerajaan Pusat tidak ralat sekiranya ada pihak yang tidak mahu menyertai kursus Biro Tata Negara (BTN). Katanya, keengganan mereka berbuat demikian langsung tidak mendatangkan masalah kepada kerajaan kerana banyak lagi pihak lain bersemangat untuk menyertainya.. - Utusan

Mengikut kaedah tafsiran kamus dewan Madagaskar.. sistem BTN ini sebenarnyer telah dicipta oleh Jimmy Page dan Robert Plant pada tahun 1969 sempena pelancaran album mereka yang pertama iaitu Led Zeppelin I.. bagi tujuan mengeratkan hubungan silaturrahim antara kumpulan tersebut dengan sekumpulan penjual goreng pisang di London yang sedang berduka cita akibat dari kejatuhan mendadak harga pisang di bursa saham London..

Mengikut sistem asal.. serta pengalaman gua yang dah 17 tahun 8 bulan berkecimpung dalam arena BTN ni.. pada mulanyer para peserta BTN ini dikehendaki berjalan lenggang kangkung mengelilingi kampung Windwind di New Jersey sambil memikul setandan pisang bagi menguatkan otot-otot perut dan ketiak.. namun kini acara yang diangap tidak praktikal dan ganas tersebut telah ditukar kepada sistem yang lebih berhemah dan gemalai seperti menyuap nasik kemulut setiap setengah jam sekali sepanjang kursus itu berlangsung.. 

Pendek kato baru jer nak start melompat pagar kem dah berenti minum.. baru tiga langkah nak berjalan itik dah berenti plak makan nasik.. baru jer peserta berbaris nak berkawad dah kena arahkan supaya melepak kat dalam bilik.. korang pikir la.. gua baru jer nak menunjukkan kehebatan gua memikul kayu balak 4 tan.. diorang dah menjerit suruh berenti.. paksa plak gua pegi minum teh tarik dulu.. kalau dipikirkan memang la letih dan mencabar namun bila mengenangkan kesetiaan gua kepada nusa dan bangsa terpaksa la kuatkan semangat menghabiskan segelas teh tarik serta seketul karipap pusing tanpa sebarang bantahan..

Seorang penghulu mukim yang tidak ingin dikenali bagi tau gua.. memang rugi besar kalau korang tak join BTN ni.. mengikut Ali Mamat penghulu mukim Jempol Selatan itu lagi.. memang berbaloi-baloi join bondo ni.. awek pun bleh tahan ramai.. perghh!! mengalahkan macam dapat bonus 5 bulan katanyer.. lagi satu korang jangan terpengaruh sangat dengan dakyah pembangkang ni.. sebenarnyer diorang dengki sebab tak dapat nak join BTN ni sebab tak mampu nak bayar yuran ahli sebanyak RM85.70 sen tu.. ujar beliau lagi sambil mengangkat setandan pisang untuk menunjukkan kehebatan beliau yang telah menggunakan sistem BTN ini selama 2 tahun..

7 ulasan:

  1. oii penanggah...

    kalaw nak diikutkang minggu dopan ni gua punya turn kena pi btn. kira gua grup yg keduo la. tup-tup hang kata depa kata pospon.
    apalagi MELOMPAT la gua keseronokkan. sampai lani tak turun lagi dok atas pokok belakang blok m.

    BalasPadam
  2. apo la kao tehrasacoke x do semangt ketuanan melayu lngsung.. gua dah pegi 8 kali.. makan sedap.. awek china doll pun bleh tahn ramai.. rugi klau lu tak pegi..

    BalasPadam
  3. blak china doll xde ke?
    sangap nih..
    muahahhaha..
    grau je haaa...

    BalasPadam
  4. balak china doll ado la sorang duo.. tapi dah masuk tahap otai.. tak silap gua namo dio chin pheng.. kalau lu nak.. ambik jer ler freee...

    BalasPadam
  5. cisss...kalo chin peng apa barang..huhuhu!

    BalasPadam
  6. chin peng la best.. hensome pun bleh tahan macam bret pit.. dio ado moto scrambler.. warna kuning lagi.. pistol ado 8.. kudo kepang qdo 4.. tu x masuk lagi dionyer kapal solam ado 3..

    BalasPadam
  7. kalo takat bret pit gua tak heran lain la kalo muko cam robet patison..bleh gua terbang2 sama dia...heee!

    BalasPadam