Isnin, 7 Disember 2009

ALAA.. POYO BETUL LAAA..


LAWAK betul mengalahkan tengok cerito Mr. Bean vs Senario.. bilo gua tengok berito tentang pasukan bolasepak kito yang sedang menghadapi sukan SEA kat Laos skarang ni.. yang pasukan wanita mulo-mulo dah kono belasah 14-0 dengan Thailand.. gua tegelak sampai koma 3 hari 4 malam..  kemudian kena plak tibai lagi ngan Vietnam 8-0.. gua gelak lagi sampai hilang ingatan.. lopeh tu pasukan jantan plak kono 3-1 ngan Vietnam.. dah tu sibuk plak nak tunjuk handal sampai bertomoi tak puas hati ngan pengadil sengal cap ayam dari Korea.. tu pun gua gelak gak laa.. 

Lopeh ni tak tau la lagi.. berapo banyak plak diorang kono lanyak.. cukup-cukup laa tu.. gua pun nak hidup lamo gak.. tak larat rasanyer gua nak tergelak berguling-guling sampai terkehel guanyer usus besar.. tak apo la bukan tak biaso kalah.. kalau menang tu pun dah kira ajaib.. lagi pun kito orang kat M'sia ni dah boleh terimo kekalahan korang tu dengan hati terbuka.. usah laa korang takut..

Dalam gelak-gelak sampai lupa ingatan tu… kat sini gua cukup tak puashati dengan ulasan sorang menteri yang menyatakan kebengangan beliau diatas kekalahan tersebut.. beliau turut memberi peringatan kepada pasukan bola sepak wanita tersebut yang diketuai oleh makcik Kiah serta anggota pasukan beliau yang terdiri dari para penari poco-poco dan peniaga kain batik di Masjid India agar mengukur dulu kemampuan masing-masing sebelum acara sepak mula dilakukan..

Bagi gua menteri ni sebenarnyer tak tau apo-apo pun pasal bola.. stakat main gasing pangkah boleh laa cerito.. kalau tak percayo cubo suruh dio main bola lawan budak sekolah darjah tigo.. nak tengok.. gua raso tak sampai setongah jam datang la ambulan menjemput.. bagi gua sepatutnyer menteri ni bagi la semangat.. paling tidak bagi la bonus 5 bulan kat diorang.. haa baru la diorang ado semangat nak berlawan.. jangankan Vietnam silap-silap kalau Brazil datang pun cabut lari..

Kalau ikutkan guanyer pendapat.. kito ni sebenarnyer kekurangan strategi yang boleh menggugat emosi pihak lawan.. apo kato lain kali kito hantar jer makcik-makcik atau nenek-nenek kito kat kampung tu main bola.. bilo pasukan lawan tengok jer pasukan kito yang dibarisi dengan pemain otai dah tentu la diorang raso gerun semacam.. bayangkan la kalau pemain terdiri dari nenek yang dah berumor limo enam puluh tahun.. dah tentu diorang ingat pasukan kito ni terdiri dari pemain-pemain yang begitu berpengalaman..

Lagi satu.. maso lawan tu dah tentu la diorang beraso segan nak merebut atau merampas bola dari pemain kito dan tak berani nak bermain kasar.. takut pemain kito cedera parah plak sebab ramai sangat makcik-makcik dan nenek-nenek.. kalau kito kalah pun tak la kalah teruk.. sampai pengadil pun pening kepalo nak mengiro jumlah jaringan... sampai kono plak panggil sorang juruaudit..

1 ulasan:

  1. den dh ckup mkn ati ngn pasukan bola kita haaa...patah ati..sakit ati..bak kata pepatah..gua dapat plbagai pnyakit berkaintan hati kalo bersabit ngn pasukan bola kita ni haaa..
    gua pun tak tau jugak pasal bola2 ni..main congkah gua handal ler..
    heeeee!

    BalasPadam