Khamis, 6 Ogos 2015

DERMA KERR???!!.. PEGI DAH MUNAFIK!!..


Lebih baik bagi presiden Umno memegang aset dan wang parti dalam akaunnya sendiri daripada meletakkannya di bawah proksi, kata Ketua Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN) Datuk Abdul Rahman Dahlan.

Menteri perumahan, kerajaan tempatan dan kesejahteraan bandar itu berkata, beliau lebih "rela, selesa, dan yakin" dengan cara itu kerana ia lebih menjamin keselamatan dibandingkan jika wang itu diletakkan dalam simpanan proksi.


Katanya, sewaktu zaman presiden terdahulu, beliau lebih "risau" kerana duit dan harta Umno diletakkan dalam akaun proksi yang terdiri daripada individu seperti ahli perniagaan atau mereka yang tiada kaitan dengan parti.




"Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri mengatakan duit dan harta yang dia beri kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi (sewaktu peralihan kuasa), sebanyak RM1.4 bilion, itu bukan semuanya..... - TheM'sianInsider

Perghhh!! ini la dia kenyataan paling bernas lagi meyakinkan dari sorang kaki ampu.. kaki kipas.. kaki bodek.. kaki nak melingkupkan parti.. kaki nak melingkupkan negara.. apo pun tak boleh..  jadi kita abaikan jer orang macam ni.. ada pun tak menguntungkan rakyat..

Oleh itu apakata sambil korang menikmati biskut raya atau sambil layan kartun Doremon kat rumah... cuba korang baca plak berita kat bawah ni.. ingat!!! berita ni bukan gua copy dari Serawak Report.. bukan dari WSJ.. bukan dari Berita Harian Zimbabwe.. bukan dari Uganda Daily.. dan jugak bukan gua ciplak dari Chongkau Post.. berita ni gua ambik dari akhbar lidah rasmi parti pak presiden sendiri..

Inisiatif GTP kawal pembiayaan politik..

PUTRAJAYA 27 Feb. - Kerajaan hari ini mengumumkan satu lagi inisiatif di bawah Pelan Transformasi Kerajaan (GTP) bertujuan mengawal pembiayaan politik demi meningkatkan ketelusan dan keyakinan rakyat terhadap pertubuhan politik.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, inisiatif itu menekankan bahawa setiap sumbangan kepada mana-mana parti politik sama ada di peringkat pusat mahu pun negeri hendaklah disalurkan melalui akaun rasmi parti.


Langkah itu, katanya, bagi mengelakkan ahli-ahli politik menyalahgunakan nama parti untuk meminta atau menerima apa-apa sumbangan yang kemudiannya diselewengkan untuk kepentingan persendirian.


''Bagi pihak kerajaan isu dana politik amat penting kerana jika tiada suatu dasar yang tepat, telus dan jelas mengenainya, maka ia boleh membuka ruang dan peluang kepada perlakuan rasuah,'' katanya.


Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Program Pegawai Integriti Bertauliah 2012 di sini hari ini... - UtusanM'sia - 28/02/2012


Hahahaha!!!.. amacam puashati.. haa!! ini la yang dikatakan cakap tak serupa bikin.. rasanyer kalau orang dari parti sebelah yang buat benda ni mau lima tahun tak habis cerita.. dan kalau macam ni la dia punya kira-kira.. lain kali tak payah ler bersusah payah sampai bergaduh-gaduh nak melantik bendahari parti.. serah jer semuanyer kat pak presiden.. cepat sikit melingkupnyer..

Dan sesambil pekena air sirap dan biskut raya tu cuba plak kita bayangkan... katakanlah tetiba plak si pak presiden parti tu meninggal dunia.. agak-agaknyer sapalah yang berhak atas semua duit kat dalam akaun peribadi tu.. adakah duit yang berbillion tu akan dipegang oleh si Amanah Raya.. rasanyer kalau si Amanah Raya dah masuk campur.. tau-tau jer ler.. susah ler sikit nak kluarnye..

Dan kalau ler gua yang jadi anak presiden parti.. sorry la gua nak pulangkan.. lagi pun bukan semua orang tau pasal duit tu.. sedangkan timbalan dengan naib presiden parti pun tak tau akan kewujudan duit yang berkepuk-kepuk tu.. apa lagi memang gua faraidkan la dengan kaum kerabat gua.. lantak la korang melopong sambil terkulat-kulat tengok gua berjoli sakan dengan duit bapak gua.. 2.6 bilion banyak tuuu!! dua tahun kira pun tak bleh habis siuttt.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan