Isnin, 11 Mei 2015

GST TU AWEK CUN.. PUIII!!!


NUSAJAYA 10 Mei - Seorang Ahli Dewan Undangan Negeri  (ADUN) Barisan Nasional (BN) hari ini menarik perhatian dewan apabila menyifatkan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) yang diperkenalkan sejak 1 April lalu seperti seorang 'perempuan cantik'.

Datuk Ir. Syed Sis Syed A. Rahman (BN - Tanjung Surat) menggunakan kiasan berkenaan kerana berpendapat  sistem cukai yang baharu itu cukup baik, elok dan telus. Malah katanya, disebabkan faktor itu juga lebih 160 negara di dunia sudah mengguna pakai sistem berkenaan dan kerana itu, adalah tidak wajar GST dijadikan isu.

"GST ini umpama perempuan cantik, bila dah cantik maka adalah orang yang suka dan suka. Malah, ada juga yang cemburu, yang cemburu itu mungkin kerana mereka tidak dapat mengurat.

"Macam itu juga tindakan sesetengah pihak... - UtusanM'sia


Hahahaaa!!!.. kelakar tak hingat la lawak abang Adun kita ni.. tiga jam gua tergelak bila baca dianyer hujah GST ala-ala kiasan gitu.. rasanya kalau masuk Maharaja Lawak mesti terus ke final ni.. alaa gua tau la ini semua statement bodek.. statement tahap mengampu.. tapi beragak la kalau yer pun nak buat perbandingan.. orang lain boleh la lu bodohkan .. tapi dengan gua sorry laaa..

Untuk pengetahuan abang Adun.. memang la GST tu awek cantek molek.. cun melecun mengalahkan model Uganda Barat.. tapi nak buek apo kalau stakat cantek tapi perangai hamlau.. mengalahkan penyamun tarbus.. jin afrit.. hantu raya.. toyol.. pelesit..  lintah darat.. geng palembang dan drakula.. yang takda kerjanyer lain.. hanya tau menyedut tenaga dan titik peluh rakyat..

Dan buat apa kalau setakat muka cantik jelita... body mantap mengalahkan ratu dunia planet marikh tapi perangai hampeh.. macam betina sundal.. mata duitan.. pisau cukur.. seperti yang kita alami sekarang dimana keja awek tu hanya mengikis duit rakyat siang malam.. sampaikan member gua yang dulu rambut ikal mayang sekarang dah jadi botak licin.... ingatt!!!.. hanya jantan keparat jer.. mungkin la termasuk abang Adun kita ni yang suka mengorat pompuan hamlau camtu.. gua pun tak hingin.. ambik laaa.. puii!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan