Jumaat, 17 April 2015

HIDUP TOK DET.. GOODBYE ABANG JIB..


Tan Sri Muhammad Muhd Taib meyakinkan Tun Dr Mahathir Mohamad beliau tidak keseorangan dalam mempersoalkan kecelaruan pentadbiran Datuk Seri Najib Razak, kerana katanya, majoriti senyap rakyat tetap bersama bekas perdana menteri itu.

Bekas naib presiden Umno itu, yang kini ahli PAS, berkata banyak persoalan yang masih gagal dijawab Najib walaupun kesemua sayap parti Melayu itu menyatakan sokongan kepada pucuk pimpinan.


“Dr Mahathir bukan sendirian. Majoriti besar mengikuti, dan apa yang ditanya Dr Mahathir belum dijawab, malah perdana menteri mencari penyokong untuk menunjukkan kekuatannya... - The Malaysian Insider.


Sorry laa Abang Jib.. untuk pengetahuan lu.. dengan ini gua dengan bangganyer mengistiharkan untuk bersama CT dan Cik Ta untuk sama-sama menyokong Tok Det dalam usaha untuk melingkupkan lu.. saja jer nak beri lu bersara awal.. selamat jalan gua ucapkan dengan lu punyer 1MDB.. talak untung… banyak boros.. saja mau kasi orang susah..

Boros tu satu hal.. tapi yang gua tak bleh blah bila lu tindas gua serta orang kampung dengan lu punya GST.. lu kata nanti harga barang jadi murah.. phuiii..  bleh lu bagi tau barang apa yang turun sekarang ni.. dah tu menipu plak kata tiada lagi cukai perkhidmatan.. tapi tengok benda tu masih jugak wujud.. bila bising baru la nak dikaji.. kaji menda.. lu ingat kitorang ni tikus makmal ker.. lu dengan Sofi Jikan dan Abu Bakar Omar sama jer kaki kencing..

Untuk pengetahuan lu jugak.. gua ni bukan la peminat tegar tahap taksub ngan Tok Det.. masa beliau jadi PM dulu pun ada jugak dasar kepimpinan beliau yang bertentangan dengan naluri kemanusian gua.. banyak gak kes-kes hampeh yang membuat darah gua mendidih tahap empat... dari kisah Memali.. Semangat 46.. Perwaja.. Bank Bumi.. Tajudin MAS.. Renong dan banyak lagi.. ramai gak kaki-kaki ampu yang berkeliaran sekeliling beliau..

Dan diantara kisah-kisah tu.. kisah udang Kerpan la yang paling menusuk hati gua.. walaupun masa tu gua kocik lagi tapi gua masih ingat bagaimana kat dalam TV memaparkan para petani meronta merintih dalam sawah melihat padi diorang yang sedang menguning dimusnahkan tanpa belas kasihan.. sapa yang tak hangin bila tanahnyer dirampas oleh pak menteri yang bersekongkol dengan tokey udang.. ingat doa orang teraniaya tu tiada hijab.. sekarang pun kita bleh tengok bagaimana keadaannyer parti yang buat kerja gila tu.. tunggang langgang.. ada jer masalah..

Dan jugak gua ni bukan la anti tahap gaban ngan Tok Det.. dalam bab memajukan negara gua memang respek dengan beliau.. tiada sapa boleh menafikan.. memang la ada penyelewengan.. boros dan kaki-kaki sakau duit masa tu.. tu pun tak bleh nak dinafikan.. mana-mana kerajaan pun sama.. tiada sapa yang bleh mendabik dada mengatakan diorang yang paling bersih sesuci sabun cap kapak.. itu sendiri la tanggung dan menjawab dengan Tuhan nanti..

Tapi masalahnyer walaupun kepimpinan Tok Det tu nampak teruk.. tapi bila dibandingkan dengan kepimpinan wasatiyyah lu sekarang.. memang bagai langit dengan bumi.. lagi berganda teruknyer.. tak tau apa yang lu buat sepanjang lima enam tahun ni.. yang gua nampak hutang negara makin bertimbun.. hutan makin pupus.. jenayah macam tiada surut.. harga barang dan kos hidup makin meningkat dan rakyat bawahan termasuk gua makin sengsara..

Ingat tak masa lu nak kurang dan hapuskan subsidi gula dan minyak dulu.. lu termasuk pengampu lu kata kerajaan boleh jimat berbillion ringgit.. alasan lu tetap sama… dengan duit tu kerajaan bleh buat sekolah dan hospital… tapi kat mana lu hantar duit berbilion tu pun gua tak tau laa.. masih gak tak cukup.. masih lagi nak tindas rakyat dengan GST.. untuk pengetahuan lu jugak sebenarnyer penyokong taksub lu pun sama gak menderita dengan GST ni.. cuma diorang segan jer nak mengaku.. takut kena kutuk.. hahahahaaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan