Rabu, 4 Mac 2015

APA LU INGAT NI NEGARA KOBOI..


PULAU PINANG 3 Mac - Seorang pekerja syarikat keselamatan mati selepas ditembak lebih lima das ketika memandu kenderaan pelbagai guna (MPV) berhampiran lampu isyarat di Jalan Scotland di sini malam tadi.

Dalam kejadian kira- kira pukul 9.30 malam itu, mangsa yang berusia 51 tahun maut setelah tembakan yang dilepaskan dua suspek yang menaiki motosikal mengenai kepala, tengkuk, badan dan lengan.


Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Datuk Mazlan Kesah berkata, seorang lagi rakan mangsa yang berada di tempat duduk penumpang bahagian hadapan terselamat selepas berjaya melarikan diri.. - UtusanM'sia


Nampaknyer negara kita sekarang ni macam dah tak berapa nak selamat.. jenayah berlaku di merata tempat dan hampir setiap saat.. nak merayau pun kita jadi takut sebab kalau silap haribulan bila-bila masa jer umur boleh tamat.. sampai nak tengok suratkhabar pun kita jadi meluat.. ada jer kes baru yang muncul hingga pak polisi pun takda masa nak rehat..

Gua pun tak tau la apa sebabnya negara kita sekarang ni makin ramai orang jahat.. bukan setakat bebudak.. orang tua bangka pun sama gak perangai musibat.. walaupun umur dah tinggal sejengkal nak ke liang lahad.. selamba jer membuat onar tanpa mengira masa dan tempat dan merembat apa yang sempat.. hingga habis periuk belanga.. kuali.. tong gas dan selipar buruk dirembat.. sapa melawan dah tentu la kena lipat.. kalau one by one tu boleh la dihambat.. tapi kalau datang tu lima enam orang.. mau tak melompat..

Inilah masalahnyer sekarang ni bila manusia dah hilang pertimbangan.. kasih sayang dan hormat menghomati hanya tinggal angan-angan.. sanggup mengganas.. merompak.. mencurik.. meragut.. merogol.. mencolek dan membunuh tanpa rasa belas kasihan.. malah ada yang sanggup menyeksa mak bapak sendiri tanpa batasan.. kononnyer dia la yang paling handal merangkap abang kawasan.. tapi baru kena sergah dengan pak polisi terus pengsan..

1 ulasan:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    BalasPadam