Selasa, 13 Januari 2015

K-POP... KALAU LER AWEK TU ARTIS..


KUALA LUMPUR – Kontroversi aksi panas berpeluk dan bercium antara ahli kumpulan K-Pop, B1A4 dengan peminat wanita Islam bertudung pada konsert di Life Centre di sini Sabtu lalu makin memuncak apabila pihak berkuasa dijangka mengambil tindakan tegas walaupun penganjur menyatakan permohonan maaf semalam.

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dalam kenyataan te­gasnya semalam mengarahkan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) untuk mengambil tin­dakan sewajarnya ter­hadap penganjuran kon­sert kumpulan K-Pop, B1A4 Live in Kuala Lumpur, ekoran insiden tidak senonoh tersebut.

Ketua Pengarah Jakim, Datuk Othman Mustapha berkata, insiden beberapa orang gadis Melayu bertudung dicium dan dipeluk artis dari Korea Selatan itu secara jelas bertentangan dengan syarak dan menjelekkan pandangan masyarakat umum. - Kosmo

Ikutkan gua malas nak melayan benda ni.. lagi pun gua bukannye minat tahap takjub pun dengan K-Pop K-Pop ni.. jangankan lagu.. nama dan kumpulan diorang pun gua tak tau.. kalau berselisih kat pasar malam pun gua tak tau yang tu adalah penyanyi K-Pop.. tapi bila dah ramai yang komen.. teringin plak gua nak tumpang sekaki menyibuk..

Sebenarnyer kisah ni jadi panas sebab yang memeluk mamat K-Pop tu sorang awek Melayu.. (tak tau ler gua cun ker tak).. dan menjadi lebih panas lagi sebab awek tu bertudung.. tapi kalau awek tu tak bertudung.. seksi lagi meksi.. tak tau la gua bagaimana plak nadanyer.. yang awek tu pun satu hal.. yang lu gatal ketiak pegi peluk mamat K-Pop tu buat apa.. pegi la peluk tiang letrik ler.. peluk pokok ketapang ker.. dah tentu takda sapa yang ambik pot... 

Memang betul.. kalau diikut dari sudut agama.. tindakan awek tu memang salah sebab pegi gatal ketiak memeluk si mamat K-Pop tu.. yang turut ditonton oleh orang awam... tapi kita kena jugak berlaku adil.. bagaimana plak reaksi dan tindak balas kita bila melihat artis-artis kita yang terang-terang bersentuhan.. bepelukan dan sebagainyer kat dalam TV.. majalah.. drama atau filem.. yang dah tentu jugak ditonton oleh orang awam termasuk keluarga kita kat rumah… mengapa kita tak bising atau menyatakan yang kelakuan artis-artis tu menjelekan rakyat Malaysia atau umat Islam...

adoiii.. kesian awek tu sebab bukan artis..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan