Jumaat, 27 Disember 2013

BILA MAU TANGKAP MAT BOO..


BAGAN DATOH 15 Dis. - Kementerian Dalam Negeri (KDN) akan menyerahkan semua bukti yang mengaitkan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu dengan fahaman Syiah kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) untuk tindakan lanjut. Menterinya, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, ini berikutan kes itu telah masuk ke peringkat penguatkuasaan.

"Segala bukti termasuk bukti Gred A akan diserahkan kepada Jakim kerana kami (KDN) terlibat soal keselamatan manakala soal akidah kita serah kepada pihak berkuasa agama," katanya kepada pemberita.. UtusanM'sia


Wahai Pak Menteri yang bercakap bukan main bergegar lagi itu hari… hinggakan yang mendengar kat dewan tu bertepuk tangan sampai ada yang berdiri.. kerana begitu kagum melihat kehebatan pidato seorang bakal Perdana Menteri.. hinggakan pendedahan lu tu dijadikan berita sensasi di suratkhabat dan jugak TV.. malah turut di jadikan modal membelasah sebuah parti yang satu lagi.. kononyer parti tu tak bleh pakai kerana suka sangat membuat onar di sana sini..

Bukan apo Pak Menteri sajer jer gua nak tanya lu agak-agaknyer bila si Mat Boo tu akan ditangkap dan digari.. sebab lu gak yang kata si Mat Boo cuba membawa pengaruh syiah datang ke mari.. malah buktinya pun dah terlebih cukup hingga terpaksa di bahagi dua gred A dan gred B.. lu kena ingat Pak Menteri yang kes ni sebenarnyer lebih berat dari kes curik lori malah lebih bahaya lagi dari kes langgar lari.. ini kerana kes ini melibatkan akidah rakyat seluruh negeri.. nanti lu jugak yang akan disoal kemudian hari..

Tapi sekarang ni apa cerita.. nampak seakan dah senyap sepi tanpa khabar berita.. tak macam mula-mula dulu bukan main lagi riuh-rendah bagai di gegak gempita.. takan ler bukti gred A lu tu si Jakim simpan untuk dibuat harta.. atau siasatan masih dijalankan kerana buktinyer masih tak cukup nyata.. adoii.. nanti kalau tak jadi.. mau Mat Boo ketawa berguling-guling hingga tak terkata.. bila melihatkan perangai lu sebagai Pak Menteri yang dikatakan hebat tu rupanyer auta..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan