Rabu, 5 Disember 2012

LEPAS SI GARUDA... SI GAJAH PLAK...

Tahniah.. tahniah.. tahniah.. akhirnyer Harimau berjaya jugak menunjukkan taringnyer dengan melanyak si Garuda 2-0 untuk masuk ke sepatuh akhir Piala Suzuki 2012 dengan menentang si Gajah Putih pada minggu ni.. nampaknyer Harimau telah bangkit walaupun bermula dengan agak layu hingga berjaya dibelasah oleh si Singa dengan begitu cemerlang sekali pada perlawan pertama.. dan kalau ditengok permainan diorang yang kelam-kabut tanpa arah tujuan masa tu memang patut pun kena belasah sampai 3-0.. tu pun kira nasib baik tak kena sampai 10-0 kalau tak Pak Cik Raja bleh la bersiap-siap berkemas balik kampung…

Dan semasa perlawanan menentang Si Garuda malam minggu lalu.. gua adalah antara 75 ribu penonton yang berada di stadium Bukit Jalil malam tu bagi memberi sokongan padu kepada si Rimau.. dan gua tengok penyokong Garuda pun bleh tahan gak ramai.. agak-agak gua lebih la dari 10 ribu orang.. yang penting awek-awek Garuda yang datang bagi memeriahkan lagi majlis malam tu pun bleh tahan gak ramai..

Walupun begitu.. gua tengok takda la kejadian buruk yang berlaku.. cuma yang gua dapat tau hanya pada petang tu jer ada berlaku pergaduhan.. katanyer berpunca disebabkan berlaga bahu jer.. adoii!!.. memang sengal ler kalau stakat berlaga bahu pun nak bergaduh.. dah tentu ler kat situ orang punya ler ramai.. sampaikan nak berjalan dan menyelit kat celah-celah orang ramai pun terpaksa mengecikkan badan.. kalau ler stakat berlaga bahu pun nak bergaduh.. gua rasa gua pun tak larat nak bergaduh bila ramai sangat awek-awek cun Garuda yang berlaga bahu dengan gua..

Tapi yang bestnyer dalam suasana panas tu ada plak sorang mamat Malaysia ni yang handal bawak awek penyokong Garuda datang ke stadium.. dah tu duduk plak kat tempat penyokong Harimau… duduk betul-betul selang tiga barisan depan gua.. gua dah agak dah ni mesti awek Indon sebab ada nama Susi kat jersi minah tu.. orang kita mana ada nama Susi.. stakat Suzi tu ada la.. mulanyer mungkin orang tak perasan.. ingatkan minah tu pakai jersi Portugal kerana warnanyer lebih kurang sama jer dengan warna jersi Garuda..

Tapi bila awek tu bangun nak merehatkan diri pada separuh masa pertama baru ler orang ramai perasan.. apa lagi riuh-rendah ler area gua tu dengan suara-suara nasi tambah bersorak sakan kat awek Garuda yang gua kira termasuk dalam kategori manis gak ler.. cuma body jer agak mantap skit.. kesian pun ada gua tengok awek tu menahan malu.. dan si mamat balak si minah tu gua tengok hanya mampu tersengeh-sengeh sambil mengontrol macho.... nak buat camno.. dah cinta serumpun tahan jer ler telinga...

Dan pada pertembungan menentang Gajah Putih minggu ni nanti.. gua tetap mendoakan agar si Harimau akan menang dengan begitu bergaya sekali.. tak kisah ler berapa gol.. janji monang.. cuma gua harap pemain pertahanan Harimau tak ler menggelupur sangat.. lebih-lebih lagi pada minit-minit awal perlawanan seperti yang kita tengok ketika mereka menentang Garuda malam minggu lepas.. adoiii!! sakit jantung siuttt!!.. kalau ler takda pak polisi yang berkawal kat situ mau jer masuk ke padang tolong diorang..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan