Isnin, 4 April 2011

LUPAKAN SAJER POCO-POCO...

Semenjak poco-poco diharamkan ni gua dah macam mati akal.. dah tak tau nak buat aper.. bosan giler sebab gua ni memang peminat fanatik dengan poco-poco.. kira dah macam member kamcing ibarat aur dengan tebing.. cubit peha kanan peha kiri terasa gatalnyer.. kira pantang ada masa terluang.. gua pasti akan menari poco-poco.. tak kira masa.. time makan ker.. time main bola ker.. time mesyuarat dengan bos pun gua akan berpoco-poco sambil pekena bihun goreng.... sampaikan masa tengah usya awek pun gua akan menari poco-poco..

Dan gua ingatkan hanya gua sorang jer yang frust.. rupa-rupanyer ramai lagi yang frust menonggeng tak lalu makan sebab tak boleh lagi nak menari poco-poco.. sampaikan ada yang datang tengah-tengah malam ketuk pintu rumah gua mengadu dengan linangan airmata.. "Tolong ler spy Penanggah.. bantu ler gua.. cubo la lu buat sesuatu yang boleh menghilangkan rasa ketagih gua kat poco-poco ni.." luah seorang peminat setia blog ni yang hanya ingin dikenali sebagai Nuek Haikal..

Kat sini gua nak nasihatkan korang.. jangan ler nak mengharapkan poco-poco jer untuk bersenam.. banyak caro lain lagi untuk bersenam.. tak semestinyer melompat katak atau berguling kat lereng bukit jer yang boleh menyehatkan badan.. sambil membaca pun korang boleh bersenam jugak per.. mustahill?! mana ada mustahil.. haa!! kat sini gua akan tunjukkan kat korang bagaimana cara bersenam sambil membaca... gua dah praktikkan kat rumah memang berkesan.. dan senaman 'Kecapuih' ni memang sesuai bagi yang ada penyakit sengal lubang hidung serta mampu menguatkan kepala lutut.. bukan itu saja otak korang pun menjadi lebih segar..

Senaman ni senang jer.. korang hanya perlu membaca serta memahami isi ayat yang disampaikan.. sambil tu lakukan aksi senaman mengikut perkataan yang dihuruf besarkan seperti kat bawah ni....

TAK - Pusing kepala ke kanan..
U - Pusing kepala ke kiri
I - Hentakkan kaki kiri dan kanan
DENGAN - Lompat katak
DAN - Jelirkan lidah
LER - Kembangkan lubang hidung anda sekembang bunga matahari..
DARI - Hentakkan lutuk kanan ke arah dinding atau tiang atau aper-aper jer..

Okey untuk permulaan kita buat latihan asa dulu berdasarkan ayat yang diberikan.. okey mula..: Apa LER (kembangkan idung) korang.. TAK (pusing kepala ke kanan) jiwa bundle langsung.. biar LER (kembangkan idung) si Ambo DENGAN (lompat katak) si Kucai tu bergaduh....” kata Ady Palong Satu kepada si Nuar Mastika.. haa kan senang tu... alaa member gua si Nazie 666 buat slamber jer.. tak sampai 2 minit peluh kluar mencurah2 siutt....

Okley kali ni gua bagi karangan yang kira agak sukar sikit.. karangan sebabak ni bertajuk 'Abang Scrambler Dan Awek Kedai Buluh..' untuk permulaan baca ler pelan-pelan.. takut nanti korang jadi kompius..

"Wah!! lama TAK jumpa Cik Nik.. DARI mana ni.. amacam U sekarang? tanya Kayum sambil melakukan aksi wheele yang sungguh ngeri DENGAN motor scambler yang baru sajer beliau beli pagi tadi DARI kedai motor Ah Kong..

"Wowww!! Abang Kayum.. I baru JER balik DARI shopping sakan DAN begitu sehat sejahtera.. sampaikan TAK pernah demam selama 20 tahun.." jawab Cik Nik bersahaja..

"Oh!! terujanyer saya mendengar.. patut LER makin bertambah manis.. errr!! jom LER naik scrambler I ni.. I bawak U pusing-pusing KL…” rayu Kayum DENGAN penuh bersemangat sehingga mata beliau bertambah kuyu..

“Sorry LER Abang Kayum.. I bukan TAK sudi nak naik motor scambler U.. tapi I lebih suka naik jetski.. bagi I jetski lebih gempak.. DAN kuasa kudanyer begitu berkuasa sekali.. TAK macam scrambler U.. baru naik bukit sikit dah semput” balas Cik Nik DENGAN gaya yang sungguh selamber..

“Oooo.. berani U hina scrambler I.. U kejam Cik Nik.. U kejammmm!!.” terhiris DENGAN kata-kata Cik Nik membuatkan Kayum memecut scrambler beliau DENGAN kelajuan tahap tinggi DAN terus merempuh sebuah gerai mamak yang berada TAK berapa jauh DARI situ..

“Adoii!! sakit LER.. LER.. LER.. apa pasal lu kasi langgar saya punya kedai.. sudah LER... LER.. LER.. LER.. LER.. LER hutang tarak mau bayar.. lagi ini kedai lu kasi hantam..

“Sorry LER.. LER.. LER.. LER.. LER.. LER.. LER mamak.. I.. I.. I.. I.. I.. I.. I.. I TAK.. TAK.. TAK.. TAK.. TAK.. TAK.. TAK.. TAK.. TAK..sengaja..” jerit Kayum DENGAN.. DENGAN.. DENGAN.. DENGAN.. DENGAN.. DENGAN.. DENGAN suara penuh kesakitan DARI.. DARI.. DARI.. DARI.. DARI.. DARI.. DARI.. DARI.. DARI.. bawah meja..

* Untuk permulaan senaman ni kira agak sukar untuk dihayati.. tapi setelah anda dapat memahami maksud ayat pasti anda akan dapat melakukannya DENGAN lebih pantas.. apo lagi muler LER.. LER.. LER.. LER.. LER.. LER.. LER.. LER.. LER.. LER.. LER.. (3, 257, 469 X)

4 ulasan:

  1. hahahahahhahahha..
    ni senaman otot muka namanya...
    hahahha

    BalasPadam
  2. hahahaahaa.. btul ler.. gua yang cipta senaman ni pun sama terbabas.. dah lima enam kali guanyer kerongkong terhehel..

    BalasPadam
  3. * punya ler terbabas sampaikan nak eja terkehel pun dah jadi terhehel..

    BalasPadam
  4. perghh.. gua join underground headbanging pun tak peluh camni..

    BalasPadam