Selasa, 3 Ogos 2010

JADI AH LONG PUN SUSAH..!!


JOHOR BAHRU - Kisah ceti haram atau ah long memukul dan bertindak ganas terhadap peminjam sering dilaporkan di akhbar-akhbar sebelum ini. Bagaimanapun lain pula berlaku di sini, apabila si peminjam pula menculik dan menuntut wang tebusan RM30,000 daripada keluarga dua ah long. Dalam kejadian pukul 11.15 malam, 5 Julai lalu, kedua-duanya diculik di kawasan Danga Bay di sini, sebelum menghubungi keluarga mangsa untuk menuntut tebusan. - Utusan M'sia


”Aiiiii!! manyak busat punya cilaka ini olang.. gua sudah tolong sama dia kasi pinjam gua punya luit.. lagi itu utang talak mau bayar.. tapi sikalang gua punya kapla di lagi dia mau kasi hantam.. aiiyaaa.. talak untung!!” luah pakcik Donald Lam kepada spy Penaggah sewaktu sedang bermain gasing pangkah dipadang sekolah rendah Paya Mat Insun petang semalam sambil menunjukkan kepala beliau yang bengkak akibat dihentak dengan batang besi paip oleh geng Mamak Kuty kepada spy Penanggah..

“Padan la dengan lu punya muka.. lu pun satu sengal apek.. dah tau yang diorang tu semua kaki pembelit macam lu.. apsal lu kasi diorang pinjam jugak… kan saja nak menempah maut..” balas spy Penanggah sambil mengkarate beberapo bijik gasing pak cik Donald..

“Jangan cakap itu macam maaa.. lu pun sama jugak.. sudah tiga bulan lu punya hutang satu sen pun gua talak nampak tanda-tanda lu mau bayar.. lagi mau celita.. sekalang gua punya gasing pun lu sudah kasi picah.. tengok belapa manyak gua sudah lugi..” jerkah Ronald Lam kepada spy Penanggah sambil menggoyangkan badan beliau ke kiri dan ke kanan mengikut rentak tarian zapin..

"Aiiyaa apek cakap tu slow-slow ler skit.. jatuh ler reputasi gua klau orang tau gua ado hutang dengan ah long.. lagi pun memang gua sajer taknak bayar.. sajer nak kasi lu pelingkup.. haahaa padan dengan lu punya muka.." jelas spy Penanggah separuh merayu..

‘’Aiiyaa.. jangan itu macam maaa... sikalang lu dengar gua nyanyi itu M.Nasir punya lagu kasi lu insaf sikit... "

"Ala yang panggil linggit.. ala yang panggil loler.. ala yang panggil bath..  ala yang panggil lupiah.. smua itu luit.. bikin olang belit.. luit.. luit.. dimana lu luit..” dengan tetiba tanpa dipaksa Donald Lam terus menyanyikan lagu Duit Duit.. sebuah lagu berentak rock yang dipopularkan oleh kumpulan Kembara  dengan penuh perasaan dan terus menginggalkan spy Penanggah kehairanan..

"Woii apek.. lu dah gilo ko apo..? Dah la gilo suaro pun hampeh...."

2 ulasan:

  1. AIYA... suluh itu mr donalduck pigi mandi sana PD la... kalu ada untung dapat belenang sma itu boya..
    Bisnes kulit sama itu daging Linggi punya crocodile lagi manya untong.
    Kasi mat asan punya ati sama taukey calet sinang sikit maaa...

    BalasPadam
  2. ini celita lagi manyak sidih ooo.. klau celita gua ingat tiga ampat hali lu olang talak abis nangis ooo.. pasat itu buaya mati dia punya utang lagi manyak talak abid bayar maaa.. sikalang mana itu donald lam mau tuntut sama itu utang.. aiyaaa tehlasacoke amcam klau lu kasi settle itu buaya punya utang boleh ka....

    BalasPadam