Rabu, 14 Julai 2010

ELOK LA LU BERSARA KURITA!!..


BERLIN: Selepas Piala Dunia berakhir, tiada lagi Paul si sotong peramal yang sebelum ini menjadi sensasi orang ramai selepas meramalkan dengan betul keputusan perlawanan Piala Dunia sebanyak jumlah sesungutnya apabila memutuskan akan bersara. Paul meramalkan dengan betul semua tujuh perlawanan membabitkan Jerman termasuk perlawanan akhir Sepanyol melawan Belanda, semalam. - Harian Metro.


"Cilakak lu Kuruta.. " jerit Udin Tumpat sewaktu terserempak dengan si Kurita yang sedang syok membeli belah di pasar besar Selayang lewat petang semalam..


"Lu tau tak?.. angkara lu dengan Mucibing.. gua dah rugi RM27belaspuluhjutaratus.. skarang lu terima la tendangan kilat seribu bayang dari gua.. dussyyuummm!!!.." jerit Udin lagi lalu melepaskan beberapa tendangan maut ke cuping telinga Kurita..


"Adoii!!. woi Udin.. main kasar nampak.. ini sudah lebih ni bro.. patah lapan guanyer kerongkong lu karate.. nama gua Kurita la bukan Kuruta.. kalau camtu lu terima plak guanyer libasan campur hentakan tumit tanpa bayang dari gua.. nahh!! pioww!! piiowww!!" balas si Kurita sambil melakukan satu gulingan kuak lentang lalu menggigit keting kanan Udin Tumpat...


"Aduhhh!! tak sakitnyer..." jerit Udin Tumpat separuh geli..

"Aahhh!! lu kurita ker.. kuruta ker.. gua pedulik apa.. yang gua tau lu dah bikin gua rugi bertaruh judi bola haram.. dah laa gua bertaruh team Belanda.. main plak macam hampeh.. tapi lu jangan risau.. sebagai hadiah istimewa lu terimalah jurus tangkai cangkul bermata satu peringkat ke-2 juta.. ikhlas dari gua yeahhhhh!!! seranggg!!.." tambah si Udin lagi dan dengan gaya bersahaja beliau terus melakukan satu pukulan curi ke buah pinggang Kurita..


Melihatkan si Udin Tumpat melakukan serangan bertubi-tubi.. maka Kurita pun melakukan satu serangan balas.. maka dengan itu berlakulah satu pertarungan yang paling ngeri dan sadis antara Udin Tumpat dan si Kurita.. pertarungan sengit yang penuh dengan aksi tendang menendang.. kilas mengilas.. kais mengais.. serta aksi kejar mengejar dan tembak menembak.. ala filem Rambo 3 tersebut berlaku begitu pantas sekali sehingga tidak dapat dikesan oleh kamera litar pintas.. ini membuatkan orang ramai di pasar Selayang yang menonton pertarungan tersebut terpinga-pinga memikirkan siapakah pemenang dalam pertarungan tersebut..


Setelah bertarungan hampir dua jam tidak termasuk waktu kecederaan dan masa tambahan selama 25 saat.. maka pengadil perlawanan iaitu Usup Kidin tanpa berlengah lagi terus memberikan kemenangan mutlak kepada Kurita.. apabila si Kurita berjaya mengilas tumit kanan Udin Tumpat tanpa belas kasihan.. walaupun keputusan pengadil tersebut cuba di bantah oleh seorang pemandu teksi yang kebetulan sedang melalui kawasan tersebut.. namun bantahan tersebut tidak dilayan oleh Usup Kidin yang turut membantu Kurita mengilas urat keting Udin Tumpat....


Ini membuatkan Udin Tumpat tidak berpuas hati diatas kekalahan tersebut lalu beliau pun membaling sebijik bom atom kedalam pasar tersebut.. "KABAABBOMM!!!!. maka berlakulah satu letupan yang begitu dahsyat sekali.. habis tercabut bumbung dan tiang seri pasar besar tersebut... melihat letupan yang maha dahsyat tersebut orang ramai pun bertempiaran melarikan diri termasuklah si Kurita.. Usup Kidin dan Udin Tumpat... 


Sambil berlari mereka sempat bersalaman dan bermaaf-maafan diantara satu sama lain.. malah mereka berjanji tidak akan bergaduh dan bermain berjudi bola haram lagi kecuali judi bola halal.. ketika mereka tengah syok berlari.. tiba-tiba..


"Woiiii jangan lari.. lu olang banyak busat punya cilakak.. apa pasat lu olang sampai hati kasi bom gua punya pasar..sikalang lu olang kena bayar gua ganti lugi 30jutaratus 16puluhratus ?"...


"Alamak!!! tokey pasarr... cabuttttt!!!"... jerit Udin Tumpat.. Kurita dan Usup Kidin secara serentak.. lalu mereka pun terjun kedalam sungai Gombak juga secara serentak bagi menyelamatkan diri dari di hambat oleh tokey pasar tersebut.... 



* Menurut laporan terbaru.. Mucibing akan menggantikan si Kurita untuk meramalkan pemenang Pertandingan Tarik Upih Peringkat Antarabangsa daerah Tapah bulan depan.. maka dengan itu sesapo yang nak bertaruh sila hubungi bookie judi halal tarik upih iaitu Udin Tumpat.. di kampung Jubakar Pantai..

5 ulasan:

  1. sejak bila kurita da telinga?gua tgk kepala dia dogol ja...ahak!!

    BalasPadam
  2. sebenarnyer korang smuo kena tipu idup2.. yang kat Jerman tu kurita palsu... tu sebab dio botak.. kurita yang original gua simpan kat rumah.. dionyer rambut umang aii lebat btuii.. tp camno pun kurita gua ni rajin skit.. bleh gak gua suruh tolong tebas rumput ker.. toreh getah ker.. skali-skali tolong urut badan gua ni.. ado gak hasil.. lu klau nk pinjam jgn la malu2 no halnyer.. enjin tip top.. baru overhaul..

    BalasPadam
  3. sotong da rambut gua geli..baik gua nak yg botak ja..cute ckit..hahahaha

    BalasPadam
  4. sotong yang botak tu ado kt sbelah gua ni haa.. tengah main dam aji.. tp dio tu pemalu skit la.. tp walaupn pmalu dionyer ganas bleh tahan gak.. klah mucibing.. tu yang gua simpan dalam tong drum.. apsal nak pinjam ker..

    BalasPadam
  5. gua nak kurita yg pndai main bola ja..takat botak..sotong suma botak..gua tak main smpan dalam tong drum,simpan dalam tong ais..sjuk ckit kurita tu..mlepaskan rindu dondam dio kt kg halaman..alaska.

    BalasPadam